2019. október 30. | 11:41

Eddig Törökországról volt szó az új Volkswagen gyáregység kapcsán.

Ahogyan az már korábban kiderült, a Volkswagen Emdenben működő üzeméből egy másik gyáregységbe telepítik a Passat gyártását, ugyanis az emdeni részlegben 2022-től csak villanyos modelleket szerelnek össze. A hírek eddig arról szóltak, hogy Törökországban létesítenek új gyáregységet, ám ez a terv egyre kevésbé tűnik biztosnak. A németek ugyanis aggódnak a szomszédos Szíriában lezajlott események miatt.

Így merült fel a lehetőség, hogy a szlovákiai Pozsonyban folytatódhat a Passat gyártása, ahol már több, a Volkswagen-konszernhez tartozó modellt szerelnek össze. Ilyen például az új Touareg, valamint az Audi Q7 is. Tekintve, hogy a Volkswagen Up, Seat Mii és Škoda Citigo miniautó-hármas gyártása leáll, így felszabadul némi kapacitás a szlovákiai üzemben.

Mindenesetre Stephan Weil (Alsó-Szászország vezetője) ellenzi a törökországi gyártást, márpedig az ő szava elég sokat számít, hiszen a német tartomány majdnem 12 százalékot birtokol a Volkswagen-részvényeiből, a döntések megszavazásának tekintetében pedig 20 százalékot nyomnak a latban. A gyártó egyébként Manisa városát jelölte ki korábban, mely Törökország nyugati partján fekszik. Itt a Passat mellett a Škoda Superb összeszerelését tervezték, évi 300 ezer példányos kapacitással.

Szlovákia mellett egyébként még más országok is versenyben vannak, többek közt Bulgária, Románia és Szerbia is szóba került az új Volkswagen gyáregység kapcsán.

Szintén friss hír, hogy a Passat GTE új kivitele Magyarországon is megjelent, 14,6 millió forintos alapárral. Az akkumulátorok kapacitása 9,9-ről 13 kilowattórára nőtt, ezzel a WLTP-szerint nagyjából 55 kilométert képes megtenni ez a modell tisztán elektromos üzemmódban. A telepek feltöltése pedig 4-5 órát vesz igénybe. A hibrid rendszerben egy 1,4-es turbómotor dolgozik együtt a 115 lóerős villanymotorral, így a rendszerteljesítmény 218 lóerő, a csúcsnyomaték pedig 400 Nm.