2020. október 02. | 10:32

Donald Trump és Joe Biden legalább egy dologban egyetértenek.

November elején tartják a 2020-as amerikai elnökválasztást, Donald Trump kihívója Joe Biden lesz. A jelöltek elképesztő szájkaratéba kezdtek az első elnökválasztási vitán, kőkemény beszólások repkedtek a levegőben másfél órán keresztül. Egymás szapulása közben azért arra is maradt energiájuk a politikusoknak, hogy támogatásukról biztosítsák az elektromos autózást.

Trump (aki a feleségével együtt koronavírusos lett) nemrég a Lordstown Motors teljesen elektromos kisteherautójával pózolt a Fehér Házban, korábban pedig géniusznak nevezte Elon Muskot, akit szerinte meg kell védeni, mert nemzeti kincsnek számít. Ugyanakkor a Trump-kormányzat nem mindig ápolt nagy barátságot a villanyautókkal. 2018 decemberében például felröppent az a hír, miszerint a regnáló elnök legkésőbb 2021-től megvonja az elektromotorral meghajtott gépjárművek és a megújuló energiaforrások támogatását (Trump nem nagyon hisz a klímaváltozásban, reményei szerint a tudomány téved, és a globális felmelegedés hamarosan megszűnik).

Az első elnökválasztási vitán aztán Biden kijelentette, hogy 500 000 gyorstöltő állomást tervez telepíttetni az amerikai autópályák mellett, a szövetségi járműflottát pedig elektromos autókkal töltené fel. Trump azt mondta, hogy neki sincs baja a villanyautókkal, sőt, állítása szerint ösztönzőleg is hatott az elektromos autózás fejlődésére. Korábbi megnyilatkozásai és tervei nem feltétlenül ezt igazolják, de most már nem hátrálhat meg, a Trump-adminisztráció a szavát adta, hogy támogatja az elektromos autókat. Szóval Elon Muskék dörzsölhetik a tenyerüket, úgy néz ki, hogy bárki is lesz az elnök, az ki fog állni az elektromos autózás mellett. Hogy ez mennyire jelent rossz hírt az amerikai autópiacra szánt belső égésű motorral szerelt gépkocsiknak, az még a jövő kérdése.