Az újautó-piac évtizedes mélypontra zuhant februárban.
A Tesla, az MG, a Bentley, a Cupra és a Maserati is jelentős növekedést produkált az európai eladások tekintetében februárban, miközben a teljes újautó-piac 5,4 százalékos mínuszban zárt, összesen 794 600 darab járművet értékesítettek a kontinensen – derül ki a Dataforce adataiból.
A csökkenés hátterében az egész autóipart sújtó globális chiphiány, a beszállítói lánc akadozása, illetve az alapanyaghiány mellett az Ukrajna orosz inváziója kiváltotta bizonytalanság játszik fontos szerepet. Ezek a tényezők együttesen jelentős áremelkedéshez vezettek, ami nemcsak az új, de a használt autók árát is felfelé tolja.
Teslából összesen 15 800 darab fogyott a hónap során, ami 188 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Ez leginkább a Model Y iránt tapasztalható igen erős keresletnek köszönhető, ugyanis a tisztán elektromos crossover bizonyult a legkelendőbb villanyautónak februárban.
Az MG 133 százalékkal növelte eladásait, főként a HS kompakt crossover 227 százalékos növekedésének köszönhetően. A Bentley eladásai 94 százalékkal emelkedtek, a brit gyártónál a Benteyga SUV számít a slágerterméknek. A Cupra is rendkívül sikeres hónapot könyvelhetett el februárban: a spanyol gyártó 81 százalékos pluszban zárta a hónapot, köszönhetően a Formentor SUV népszerűségének.
Emellett a Maserati (+30%), a MINI és a Hyundai (+26%), a Kia (+24%), illetve a Porsche (+10%) is pozitív mérleget könyvelhetett el múlthónapban. A Mercedes-Benz, a BMW, az Audi, a Ferrari, a Subaru és a Mitsubishi eladásai is csökkentek 2021 februárjához mérten, ám még így is jobban teljesítettek, mint a piaci átlag.
Nyitókép: Bentley