2018. október 25. | 17:41

Bizonyos modellekben olvadni kezdett a szívócsonk, így tűzveszély miatt vissza kellett hívni csekély 268 000 darab BMW-t.

A visszahívás 268 000 dízel erőforrással szerelt BMW márkájú járműre terjed ki, melyek az Egyesült Királyságban kerültek értékesítésre. Bizonyos szivárgó alkatrészek potenciális tűzveszélyre adhatnak okot, ezért a gyártó a modellek visszahívása mellett döntött.

A visszahívás alapját képezte továbbá, hogy az EGR (exhaust gas recirculation) szelep – melynek funkciója a kipufogógáz visszavezetése a motor égésterébe, ahonnan az újbóli égetés után olyan keverék távozhasson, aminek jóval kevesebb a nitrogén-oxid tartalma – szivároghat. Az EGR szelep egyrészt a környezetet, de azzal együtt az ember egészségét is védi, másrészt pedig az égéstérbe kerülő levegő hőmérsékletét is szabályozza.

A vállalat, mely egy belső vizsgálat során állapította meg a problémát azt állítja, hogy valóban gondot okozhat az EGR egységben a koromrészecskék magas hőmérséklettel való kombinációja. Ezek a részecskék - bár ritka esetekben, de - magukban hordozzák annak veszélyét, hogy megolvasztják az autó szívócsonkját, sőt olykor fennáll a tűzveszély kockázata is.

Az augusztusban a probléma elhárítására indított „kampány” eleinte 480 000 járművet érintett, ám ez azóta 1,6 millió példányra bővült, ezek közül pedig 268 000 brit autó volt.

A visszahívás több BMW modellt is érintett, beleértve a 3-as, 4-es, 5-ös és 6-os sorozatokat, továbbá az X3, X4, X5 és X6 típusokat is, melyek négy vagy hathengeres dízel erőforrással működnek. A visszahívásban azok a négyhengeres blokkal épített modellek részesültek, melyek 2014 decembere és 2016 augusztusa között lettek építve, de ugyanakkor a 2012 júliusa és 2015 júniusa között készült hathengeresek is érintettek voltak. A 2010-ben gyártott 1-es, 2-es és 7-es sorozat, valamint az X1-es BMW-ket is ellenőrzés alá lesznek vonva.

A 2018-as évben számos autómárka különböző modelljei kerültek visszahívásra, ezek közt sorakozik például az Audi és a Tesla is. A problémákat jellemzően azok a szoftverek generálták, melyek alkalmasak lehetnek a károsanyag-kibocsátási értékek manipulálására, a Tesla esetében ugyanakkor a szervokormány csavarjainak meghibásodása adott okot több, mint 100 ezer modell visszahívására.

Az érintett autók tulajdonosait postai úton értesítik és arra kérik őket, hogy a lehető leghamarabb vegyék fel a kapcsolatot márkakereskedőjükkel az autó ellenőrzése végett.​​​