2020. március 13. | 12:19

Komplexus ide vagy oda, miért ne ülhetne egy nő nagy autóban?

Eleget hallottuk már, hogy nem vagyunk képesek az autóvezetésre, főként, ha világos hajszínnel rendelkezünk. Na meg azt is, hogy ne hirdessünk autót eladásra azzal a címszóval, hogy „női tulajdonostól”, mert annak tutira minden baja van. Szerencsére azért vagyunk jópáran, akik képesek vagyunk boldogulni a közutakon, legyen szó miniautóról vagy óriás SUV-ről.

Mivel az utóbbi pár évben a fogyasztók rákaptak a méretes crossoverekre, szabadidő-autókra, kialakult egy igény, melynek az autógyártók úgy igyekeznek eleget tenni, hogy újabb és újabb modelleket mutatnak be, majd dobnak piacra. Lassacskán az ember egy kezén sem fogja tudni megszámolni, hogy egy gyártónak hányféle SUV-ja van.

Amerikában például hosszú, hosszú idők óta róják az utakat RAM-ekkel, Patrolokkal, Tundrákkal meg Chevy Coloradókkal és érdekes módon senkit sem zavar, ha egyik volánja mögött esetleg egy nőcike ül. Nagy sikert aratott tavalyi cikkem, amit Nőnap alkalmából írtam, viszont a kommentelők egy része hiányolta a behemót autókról szóló részt, így hát közkívánatra elérkezett ez is.

Top1 – Mercedes-Benz G-osztály

Az óriás tejesdobozban egyre gyakrabban látok női sofőrt, ahogy kiül az arcukra az elégedett mosoly, miközben a kilencfokozatú 9G-TRONIC automata váltóval szerelt járművet vezetgetik. Nem egy nagy was ist das olyan autóval boldogulni, amiben minden kutyafüle 21. századi technológia be van szerelve a 360 fokos tolatókameráktól kezdve, a sávtartó automatikán át, a vészfékező rendszerig – ha esetleg szükség lenne rá, miközben anyuci elküldi az sms-t, kibontja a szendvicsét vagy a szempillaspirálozás végéhez ér.

Mercedes-Benz G500

Viccet és iróniát félretéve, nálunk a G500-as járt nemrég teszten, imádtuk. A Mercedes ikonikus terepjárója 422 lóerővel bír, köszönhetően a 4,0 literes biturbós V8-nak. Ez kicsit talán soknak vagy erősnek tűnhet, főként a városban, ám higgyétek el, terepen jól tud az jönni! És, hát a motor varázslatosan, selymesen bugyogó hangjáról meg egyszerűen nem lehet rosszat írni. A G500 minden apró részletében lenyűgöző volt, a jármű képes már csupán az ajtó nyitásával és csukásával magával ragadni. Iszonyatosan egyben van ez az autó, a „trezorajtókat” pedig csak egyszerűen be kell vágni, teljes erőből, az a biztos.

Ha G-osztályról van szó árak tekintetében határ a csillagos ég, és akkor az AMG-ről meg a Brabusról még szó sem esett. A benzines G500-at jelenleg 38 063 170 forintos áron kínálják. Ez a felhozatal közepét jelenti, ugyanis a G-ből vásárolhatsz 350d-t is 33 686 750-ért, de megveheted a csúcs G400d-t is potya 47 560 230 forint ellenében.

Top2 – Porsche Macan

Nagyjából 2013 tájékán, amikor bemutatták a Macan prototípusát, alig vártam, hogy Európába is megérkezzen. Nem sokkal később, 2014 tavaszán meg is kezdődött az értékesítés, nekem pedig tátva maradt a szám, amikor elhúzott mellettem egy. Ha az orráról elsőre nem is, de hátsójáról már biztosan be tudtam azonosítani, hogy nem Cayenne-ről van szó. Macan modellek közül jelenleg négyet különböztethetünk meg, ezek a: Macan, a Macan S, a Macan GTS és a Macan Turbo. Tavaly év végén jelent meg a legújabb GTS, a gyártó eme videóval büszkélkedett YouTube csatornáján.

A Porsche elmondása szerint az új Macan GTS-t számos versenypályán elvégzett teszt alá vetették, hogy egy teljesen új értelmet adjanak a menetdinamika kifejezésnek, átültethessék azt a közutakra a Cayenne kistestvérének személyében. A Macan GTS mindössze 5,2 másodperc alatt van százon, de ehhez hozzátartozik egy opcionális Sport Chrono csomag, melynek rajtprogramja kereken 5 másodpercre kurtítja az értéket. A GTS esetében 360 lóerő és 500 newtonméter csúcsnyomaték áll a sofőr rendelkezésére a 3,0 literes biturbós V6-os egységből.

A modell indulóára 25 273 966 forint.

Top3 – Range Rover Velar

Ha már böszme és luxus, a harmadik modell, ami egyből eszembe jut a nőkről, az bizony a Range Rover Velar. Hazánkban viszonylag ritka, de annál ékesebb gyöngyszem ez az autó. Bűbájosra sikeredett, nem csak sportos, de abszolút uniszex is. Az alapverzión kívül van még belőle R-Dynamic és SVAutobiography Dynamic Edition.

A legmezeibb Velar is önmagában 180 lóerőre képes, ami azt gondolom elegendő lehet a hétköznapokra, de ha valaki mégis telhetetlen lenne, annak ott vannak a szintén 2,0 literes, négyhengeres, ám már 240, 250 és 300 lovas változatok. További alternatívák a 3,0 literes V6 275 vagy 300 lóerővel. Nagyjából mindegy is, hogy melyik típus mellett teszed le a voksod, a motor opciók változatlanok, viszont az árak nem.

A Velar alapára 20 475 forint, az R-Dynamic-é 21 693 000, az SVAutobiography Dynamic Editionért már 39 348 000 forintot kérnek.