2020. november 17. | 08:37

Az együttműködés két jellegzetes eredménye a BMW Z4 és a Toyota Supra új modellje. 2025-re erősebb is lehet a kooperció.

2013-ban jelentették be, hogy együttműködési megállapodást köt egymással a BMW és a Toyota, de a valós eredmények még csak nemrégiben kezdtek jönni. Oliver Zipse, a német márka vezérigazgatója azt mondta, hogy a partnerség 2025 után akár még szorosabb is lehet. Az együttműködés részeként már bemutatásra került a BMW Z4 és a Toyota Supra új modellje, amelyekhez ugyanazt az alap platformot és hajtásláncot használták az említett vállalatok.

Ezek a költségmegosztó kooperációk egyre gyakoribbak az autópiacon, amelyet jól mutatnak olyan további párosok is, mint a Subaru BRZ/Toyota 86 és a Mazda MX-5 Miata/Fiat 124 Spider. Ezen felül az együttműködés része a hidrogén üzemanyagcellás technológia megosztása is, amiben élen jár a Toyota, hiszen már jóideje bemutatták a sorozatgyártású üzemanyagcellás autójukat, a Toyota Mirai modellt. Habár a BMW nem törekszik arra, hogy átálljon ilyen technológia alkalmazására, mégis kecsegtető lehet, ha esetleg ilyen irányba fordulna az autópiac.

Sokak szerint ez az alternatív hajtásmód adhat megoldást az éghajlatváltozás okozta krízisre, azonban a világ országainak politikája nem ebbe az irányba tart jelenleg. A BMW azt vizsgálja, hogy hogyan lehet megmenteni a sportautókat, hogyan lehet átállni az alternatív meghajtásokra. Ennek ellenére az sem kizárható, hogy a kupé, a kabrió és a roadster modelleket lassan kivezetik majd.

Amennyiben érdekel Toyota Supra modellje, nézd meg alábbi tesztünket! Ha nem indul a videó, megnézheted az Alapjárat YouTube csatornáján.