2020. augusztus 25. | 13:19

A hírek szerint egy új platformra kerül majd a 2023-as modell.

Egy ideje olyan pletykák terjednek, hogy a Volkswagen Passat lassan az életciklusa végéhez ér, ugyanis az SUV és crossover modellek dominanciája miatt egyre kisebb a kereslet a kombi és szedán modellek iránt a magánvásárlók körében, ráadásul a kibocsátási kvóták miatt egyre nagyobb hangsúlyt kell fektetniük az elektromos autókra. Természetesen flottaszinten még mindig népszerű modellnek számít a Passat, ám csak ezért viszonylag kevéssé hatékony új generációkat fejleszteni belőle. Most azonban eldőlni látszik a modell jövője, jelenlegi állás szerint úgy tűnik, a Volkswagen egyelőre még nem száműzi a palettáról egyik legikonikusabb típusát.

A jelenleg az MQB-platformra (Amerikában a PQ46-platformra) épülő modell következő kiadása az MQB egy frissített verziójára épül majd, és erre az architektúrára alakítják ki egy globális modellként a Passatot. Nagyjából 2023 magasságában érkezhet a Passat terminológia szerint elvileg B9-nek nevezett széria, amely a jelenlegihez hasonlóan szedán/liftback, kombi és emelt hasmagasságú Alltrack kivitelben lesz majd elérhető. Emellett a nagyjából azonos méretű Arteon is a kínálatban lesz, valamint egy új elektromos modell bevezetését is tervezik, amely egyelőre az ID Vizzion Concept néven ismert.

Természetesen front- és összkerékhajtással, valamint benzines és dízel erőforrással is elérhető lesz, továbbá a plug-in hibrid kivitelre is nagy hangsúlyt fektetnek. Nincs kizárva azonban az sem, hogy egy tisztán elektromos verziót is piacra dobnak a Passatból. Ami a formatervet illeti, az eddigiekhez hasonlóan az Arteonnál egy jóval letisztultabb, visszafogottabb stílust képvisel majd az új generáció. Némi méretnövekedéssel is lehet számolni, amely a kabinra és a csomagtérre is jótékony hatással lehet majd.

A tech kütyük terén 5G kompatibilitásról, fejlettebb önvezetést támogató rendszerekről, továbbá még precízebb összeszerelésről szólnak a hírek. Mindezt úgy szeretnék elérni, hogy a D-szegmens legkívánatosabb darabja legyen a Passat anélkül, hogy az A4-nek túlzottan nagy konkurenciát állítana. A gyártást már nem a VW Emdenben található üzemében végzik majd, ahol több mint 36 évig készültek ezek a modellek. 1973 óta a Passatból több mint 30 millió példány fogyott, ezzel pedig az egyik legsikeresebb modellnek számít a gyártó történetében.

Te hiányolnád a Passatot, ha eltűnne a gyártó kínálatából? Írd meg kommentben a véleményed!