2021. október 05. | 10:49

A Cadillac a tervek szerint tisztán elektromos márkává válik az évtized végére.

A Cadillac megerősítette, hogy 2014 óta másodszor változik a jellegzetes címeres logójának kialakítása. Akkor a GM luxusmárkája elhagyta az évtizedes, babérkoszorúval körülvett jelvényt egy szélesebb, a modern járművekhez jobban illőnek ítélt pajzs dizájn helyett. A Fox News szerint az új logó, amelyet már láthatunk a Cadillac Lyriq-en megtartja a széles megjelenést, de elhagyja a színeket. Az új fekete-fehér emblémát a tisztán elektromos modellek kapják meg.

A Cadillac a tervek szerint tisztán elektromos márkává válik az évtized végére.

„Az új címer az új >>Be Iconic<< szlogenünkkel együtt a Cadillac azon törekvését képviseli, hogy mindannyiunk bajnoka legyen, hogy nagyot álmodjunk és önmagunk legjobban megálmodott változatává váljunk” – mondta a vállalat szóvivője.

A Lyriq egyszínű, megvilágított jelvényt kap. Az autógyártó továbbá megerősítette, hogy az úgynevezett „örökölt” belső égésű motorral hajtott modellek, mint a Cadillac CT5-V Blackwing és az Escalade, megtartják a színes jelvényt.

De ha valaki ragaszkodik az új logóhoz, és nem érdekli a Lyriq, a Cadillac az Onyx csomag részeként az Escalade Sporthoz is kínálja a frissített emblémát, ami beszerelt elemként is megrendelhető. A Lyriq természetesen csak a kezdete a Cadillac teljesen elektromos jövőjének.

A Lyriq a jövő év első felében érkezik a szalonokba, mégpedig egy 12 modulos, 100 kilowattórás akkumulátorcsomaggal, amely 340 lóerőre és 441 Nm nyomatékra lesz képes. A becsült hatótávolság egyetlen feltöltéssel 300 mérföld (480 kilométer).

A bevezetéskor a Lyriq csak hátsókerék-meghajtású lesz, de a Cadillac megerősítette, hogy készül egy összkerékhajtású változat is. A pletykák szerint egy nagyteljesítményű, V jelzésű változat is készül. A luxus crossover végleges külső dizájnja nem sokban különbözik a tavaly először bemutatott koncepciótól. Mindössze két külső színt kínálnak majd: Satin Steel Metallic vagy Stellar Black Metallic.

Az elmúlt másfél évben számos autógyártó frissítette logóját. Ezek közé tartozik a Volkswagen, a BMW, a Nissan, a Renault és a Kia.