2020. április 02. | 12:41

Megérkezett a Genesis G80, a limuzin vélhetően kölcsönkért némi elemet és technológiát a GV80-tól.

Mint ahogyan sok más, nevezetes autókiállítást, úgy a New York-i Autószalont is lemondták a koronavírus járvány miatt, ámde az élet nem áll meg. Az előzetesen beígért autóbemutatókat a legtöbb gyártó teljesítette is, annyi különbséggel, hogy nem élőben, hanem online, élő közvetítésben fedték fel legújabb terméküket. A Genesis G80 is egy példány ezek közül.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

A dél-koreai luxusautókat gyártó márkának az a célja, hogy felkeltse az óriások (Mercedes, BMW) figyelmét, majd miután ez megtörtént, versenyre invitálja őket. Mindezt legfrissebb termékével, a teljes mértékben megújult, 2021-es Genesis G80 luxusszedánnal tenné meg.

Korábban már tettek közzé „teaser” fotókat, kedvcsinálót az autóról, ám végre elérkezett a nagy bemutató napja, így most már mélyebben beleáshatod magad a G80 rejtelmeibe. Mindenekelőtt, figyelmedbe ajánlom a G80 bemutatójának élő közvetítését! Engem mindvégig rázott a hideg. Egyszerűen imádom az igényesen elkészített autós videókat, reklámokat, bemutatókat.  

Az autógyártó-óriásokat rendkívül mélyen érinthette, mikor megtudták, nem élőben, hanem virtuálisan kell bemutatniuk a nagyközönségnek újdonságaikat. Le a kalappal a Genesis előtt, nem akármilyen live bemutatót hoztak össze!

A külső formaterv hivatalos neve „Athletic Elegance”. Az elnevezés szerintem passzol az autó dizájnnyelvéhez, továbbá azért megállapítható, hogy megjelenésben a koreaiak nem voltak restek elrugaszkodni a második generációtól

Az orrésznél hatalmas hűtőmaszk fogad kettő, vagyis inkább összesen négy darab, osztott fényszóróval. Jól mutatnak a Genesisen, nekem elsőre kicsit Bentley-s a kinézet, talán a későbbiekben az osztott lámpa a márka védjegyévé is válhat. Hasonló kialakítással találkozhatsz a hátsó lámpatesteknél, illetve az oldalsó irányjelzőknél.

A G80 karaktere szintén kapott egy megnevezést: Parabolic Line. Minden a fényszóróknál kezdődik és egészen az autó hátsójáig tart, az oldalsó ajtókat is beleértve. Ez a vonal a Genesis szerint mind a sárvédőket, mind a 20 colos kerekeket egyaránt kiemeli. Egyszóval, nincs olyan része az autónak, amely ne hívná fel magára a figyelmet.

Mit is mondhatnék a beltérről. Szintén magával ragadó, igényesen összetákolt, a fabetét tovább fokozza a minőségérzetet. Szép nagyra sikeredett az infotainment rendszer is (14,5”), viszont a kormánykerék igencsak megosztó. Nekem időre lenne szükségem, hogy meg tudjak barátkozni vele. A rendszer most már kompatibilis az Apple CarPlay és Android Auto alkalmazásokkal is. Az opciós listán olyan különlegességek szerepelnek, mint például a lexikon hang, amit hozzá lehet adni az audiorendszerhez, és ha az utas megnyit egy felületet, lejátszódik a hang.

Kétféle motor közül lehet választani a géptető alá: az egyik egy 2,5 literes soros, négyhengeres turbómotor 304 lóerővel és 420 newtonméter nyomatékkal, a másik egy 3,5 literes V6-os egység 380 pacival és 530 newtonméter nyomatékkal. Úgy gondolom, aki ilyen autót vásárol, annak valamilyen szinten a kinézet mellett a teljesítmény is fontos, ezért én az utóbbi mellett voksolnék!