Az elsőként 1973-ban megrendezésre kerülő Rali-világbajnokság folyamatos résztvevőivé tartoztak a következő, legendás japán márkák: a Toyota, a Mitsubishi és a Subaru. Előbbi még a 2000-res évek kezdete előtt döntött úgy, hogy kiszállni kíván a gyártók sorából, Forma-1-es tevékenységek miatt. A Subaru egészen 2008-ig állta a sarat, míg a Mitsubishi előtte három évvel már kiszállt a versenyből. Vajon mi ösztönözte a Mitsut arra, hogy ismét a terepre menjen?

Mitsubishi raliautó

Az elmúlt években a Toyota fontolóra vette visszatérését a versenysorozatba, így a Toyota Motorsport GmbH a Yaris raliautó fejlesztésén munkálkodott, hogy még 2017-ben ismét a mezőnyben versenyezhessen.

Toyota Yaris raliautó

Toyota Yaris raliautó tesztelésen

 A tesztprogram keretein belül a fejlesztők igyekeztek számos extrém helyszínen kideríteni, hogy az 1,6 literes közvetlen benzinbefecskendezéses, több, mint 300 lóerős turbómotorral szerelt Yaris WRC valóban felkészült-e az újbóli megmérettetésre.

Toyota Yaris WRC

Toyoda Akio, a japán vállalat elnöke sosem titkolta, hogy elszánt autósport rajongó, így bizton reméli, hogy a Toyota mellett előbb vagy utóbb a Mitsubishi és a Subaru is egyszer visszalép a versenybe. A WRC gyártói közt jelenleg csupán a Toyota képviseli Japánt, és míg korábban a másik két márkával is harcba tudott szállni, ezt most nem teheti meg.

Toyota ralipilótája

A Rallye nevű német weboldalról lehetett tudni, hogy a Mitsubishi számára az igazi ösztönzést a Toyota újbóli versenybe lépése adta. A vállalat jelenleg tagja a Renault-Nissan szövetségnek, ahol a Mitsubishi tapasztalt képviselői bizonyára jelentős szerepet töltenek be a FIA technikai munkacsoportjaiban.

Subaru raliautó

A 2018-as bajnokság a széria 46. szezonja, melyben összesen 13 verseny kapott helyet. A 2019-es WRC naptár várhatóan Japánnal, valamint Chilével egészül ki, a gyártók elmondása szerint egy márkának kizárólag addig éri meg szerepelni a WRC versenysorozataiban, ameddig sikeres tud lenni benne. Ezzel még egyet is tudok érteni!