2021. november 09. | 15:09

Ezt a jelentést a hátuk közepére sem kívánták a háromcsillagosok.

A Mercedes – még 2019-ben – közel egymilliárd dolláros bírságban részesült a dízelbotrányban való részvétele miatt. A rákövetkező évben a gyártó bejelentette, hogy több mint 2 milliárd dollárt költ az amerikai polgári és környezetvédelmi ügyek rendezésére. Aki azt gondolta, hogy mostanra az ügyet valóban maga mögött tudhatja a vállalat, az nagyot tévedett.

A Deutsche Umwelthilfe nevű német környezetvédelmi civil szervezet 2021. november 5-én kelt nyilvános jelentése szerint a Mercedes csaló szoftvereket (szám szerint nyolcat) használ egy Euro 6-os besorolású dízelmotorral szerelt Mercedes-Benz E-osztályban. Ezek az eszközök állítólag jelentős mértékben és hatékonyan csökkentik a nitrogén-oxid-kibocsátást.

Azt fontos megjegyezni, hogy a jelenleg gyártott E-osztály mentes az ilyen eszközöktől. A jelentés – amelyet az amerikai Milberg ügyvédi iroda megbízásából Felix Domke autóipari szoftverszakértő készített – azt állítja, hogy az OM642 motorral szerelt 2016-os E 350d modellben az autó SCR-katalizátorához hat, az autó kipufogógáz-visszavezető rendszeréhez pedig kettő darab hatástalanító eszköz van csatlakoztatva.

A civil szervezet illegálisnak tartja ezeket az eszközöket, és azt állítja, hogy a laboratóriumi tesztek során a károsanyag-kibocsátási eredmények meghamisítására használják őket. A Deutsche Umwelthilfe szerint a valóságban a motor akár 500%-kal (!!) több nitrogén-oxid-kibocsátást produkál, mint amennyit a törvényes határérték megenged.

Eközben az Automobilwoche című német újság arról számolt be, hogy a német Szövetségi Közlekedési Hivatal (KBA) tisztában van az eszközök létezésével, és legálisnak tartja azokat. Pedig a KBA nem az a félrenézős társaság, ez a szervezet fedezte fel a Mercedes-Benz korábbi csaló eszközeit, melyek miatt sok pénzt veszített a cég. A mostani ügy nem tűnik nagy horderejűnek, emiatt a Mercedesnek nem kell az eladások bezuhanásától tartania.