Dízelbotrány: az ügyészség csalással vádol négy volt Audi-fejest

Kiss Márton újságíró
Közzétéve:
2020-08-07, 10:38

Az alpereseket, vagyis a gyanúsítottakat még nem nevezték meg.

A müncheni ügyészség a Volkswagen-csoport dízelbotrányával összefüggésben csalással vádol három embert, akik korábban az Audi igazgatótanácsának voltak a tagjai. Csalást követhetett el az Audi egyik korábbi osztályvezetőjét is, legalábbis rávetült a gyanú árnyéka.

Audi logó

A müncheni ügyészek által kiadott közleményben az áll, hogy az alpereseket csalással, hamis állítások okirati hitelesítésével, és a fogyasztókat hamis állításokkal megtévesztő, jogsértő reklám terjesztésével vádolják. Az ügyészség szerint a vádlottak tisztában voltak azzal, hogy 2013 októbere és 2015 szeptembere között csalószoftverrel látták el az Audi, a Volkswagen és a Porsche gyártmányaihoz készült dízelmotorokat, mégsem tettek semmit a folyamat megakadályozására.

A dízelbotrány 2015 szeptemberében robbant ki, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) megvádolta a VW-csoportot, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű jármű kipufogógáz-tisztító berendezésébe, amely érzékeli a mérés körülményeit. A csalószoftver révén az érintett járművek (amelyekből 8,5 milliót az EU-ban adtak el) a teszteken lényegesen kevesebb nitrogén-oxidot bocsátottak ki, mint valós körülmények között.

A német ügyészség tavaly nyáron emelt vádat (három másik ember mellett) az Audi korábbi vezérigazgatója, Rupert Stadler ellen a dízelbotrányban betöltött szerepe okán. Stadlert még 2018 nyarán helyezték előzetes letartóztatásba, ő egyébként azt állítja, hogy nem tudott a manipulációról. Stadler tárgyalására 2020 szeptemberének végén kerül sor a tervek szerint.

Rupert Stadler

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Valentino Rossi, MotoGP, DTM, Yamaha, BMW, Audi, villámhír
2019. június 11.
A MotoGP legendája kedvet kapott ahhoz, hogy kipróbálja magát egy számára ismeretlen sorozatban.
Audi SQ8 elölről
2019. június 24.
Az autó 0-100-as gyorsulása sem ad okot a szégyenkezésre.

További hírek