2019. szeptember 19. | 17:15

Megérkezett Magyarországra a Kia Ceed „telekesített” változata, az XCeed.

Nem elég, hogy a Kia Ceedből létezik az ötajtós, a kombi és shooting brake változat, a koreai gyártó a mai trendeknek megfelelő karosszériaformával is előrukkolt, sok apró újítással fűszerezve. Ejött az idő, hogy a hazánkban is nagyon jól fogyó, Frankfurtban tervezett és ott is készülő Ceed modellcsalád legújabb üdvöskéjét próbáljuk ki a hazai bemutatón.

Az újdonsült Kia XCeed padlólemeze nem változott, a karosszéria viszont 8,5 centivel hosszabb, 2,6-tal szélesebb és 4,8-cal magasabb az ötajtóshoz képest és a túlnyúlásokban is növekedett. A hasmagasság a 16-18 colos felniktől függően 32-42 milliméterrel nőtt, sőt, a csomagtér is szellősebb lett. Az első ajtón kívül szinte mindenen formáltak kicsit, kisimultabb hűtőmaszk, hegyesebb fényszórók jellemzik a kerekded fenékkel ellátott bódét.

A beltérben természetesen különböző élénk színekkel és betétekkel lehet operálni, a Kiánál viszont most először mutatták be a 12,3 colos digitális, kormány mögötti műszeregységet, a középkonzolon pedig egy szintén újdonságnak számító nagyobb, 10,25 colos érintőkijelző is helyet kaphat, ami akiár hármas osztásban is képes működni és több telefont is lehet hozzá csatlakoztatni egyszerre.

A vezethetőségre eddig nem volt panasz a harmadik generációs Ceed esetében, az új XCeed futóművét áthangolták, valamivel lágyabb felfüggesztést kapott, ezt a 16 colos, ballonos abroncsokkal szerelt kerekekkel még tovább lehet fokozni. A gyártó szerint több szigetelőanyagot, halkabb kipufogórendszert használtak az XCeed esetében, így egy elméletben csendesebb autóban foglalhattam helyet egy rövid kör erejéig. A megszokott módon a 120 lovas 1.0-val kezdődik a benzinesek sora, őt a 7-es duplakuplungos automatával is kérhető 1.4-es és a 204 lovas 1.6-os követi. Dízel fronton az 1.6 literes CRDi található 115 és 136 lóerős teljesítményszintekkel, a hatos manuális helyett szintúgy automata is választható. A villanyosítás sem maradhat el: jövőre már lehet számítani a plug-in hibrid kivitelre!

Az árak a mai naptól váltak nyilvánossá, 6 millió forinttól már megvásárolható a legkisebb benzinmotorral, a jól felszerelt, dízelmotorral ellátott példányok viszont a 8,7 millió forintot is elérhetik.