2019. szeptember 09. | 14:08

A német vállalat kijelzője lehet a műszerfalak következő generációja.

Az utóbbi időben sorra jelentik be az autógyártók és az autóipari beszállítók, hogy újfajta megoldásokon dolgoznak a vezető és az autó közötti kommunikáció hatékonyabbá tételére. Ennek egyik lehetséges technológiája a kiterjesztett valóság használata az autókban. Ez olyan head-up displayek és projektorok alkalmazását jelenti, amelyek a szélvédőn jelenítik meg a különböző információkat és figyelmeztetéseket, de oly módon, hogy azok térbeli és időbeli elhelyezése megkönnyítse azok értelmezését. A technológia nagyon ígéretes, segítségével sokkal biztonságosabbá tehető az autózás.

Legutóbb a Jaguar Land Rover (JLR) szerepelt a hírekben azzal, hogy saját 3D-s head-up displayek kifejlesztésén dolgoznak, amely a másik lehetséges út. Most pedig az egyik legrégebbi és legnagyobb autóipari beszállító, a Bosch rukkolt elő valami hasonlóval. A német vállalat technológiája azonban annyiban eltér a JLR megoldásától és a kiterjesztett valóság használatától, hogy ők „sima” 3 dimenziós kijelzők fejlesztésén dolgoznak.  A manapság elterjedt teljesen digitális műszerfalakat olyan kijelzőkkel váltanák ki, amelyek térhatású megjelenítésre is képesek.  Hasonló fejlődés a televíziók esetében volt megfigyelhető.

Ahogy más gyártók esetében sem, különleges 3D-s szemüvegek viselésére itt sem lesz szükség, de a technológia pontos működése egyelőre hétpecsétes titok. Ahogy mindig, ebben az esetben is a biztonság növelése az elsődleges szempont, amellett persze, hogy a Bosch megoldása a mostani műszerfalak következő generációja lehet a technológia evolúcióban, amit a felhasználók akkor is értékelnek, ha valójában nincs is rá szükségük. A vállalat számításai szerint a digitális műszerfalak és kijelzők piaca megduplázódik a következő 5 évben, ahogy egyre kisebb kategóriákban is megjelenik, majd elvárt lesz a technológia.

További érdekes infókért az autók világából katt az Alapjárat legfrissebb hírösszefoglalójára: