2019. április 01. | 10:30

Jót, erőteljest, olcsón: a Dacia Duster különleges kiadásának esetében mindhárom kérés teljesülhet az ügyfelek számára, azonban nem árt, ha sietsz, mert csak korlátozott számban lehet majd hozzájutni a hathengeres csodákhoz

A Renault-csoport tulajdonában álló román márka az elmúlt években bebizonyította, hogy a piacon található legolcsóbb SUV igenis képes arra, hogy kiszolgálja a vásárlók igényeit. Ez alkalommal pedig elhatározták: célba veszik a nagyokat és valami maradandót alkotnak!

2019-ben ünnepli tizedik születésnapját a Dacia autómárka által kínált egyetlen szabadidő-autó, a Duster. Az egyes országokban és piacokon csak Renault Dusterként ismert jármű a Logan padlólemezén alapszik és második generációjának fénykorát éli. A legfrissebb verzió elődjénél valamivel robosztusabb és modernebb kialakítást tudhat magáénak, az autó elejétől a végéig sokkalta kifejezőbb lett. A beltér sokkalta tágasabb, a műszerfalat teljes egészében újragondolták.

A márka egyik legnépszerűbb modelljének számító típus 10. évfordulója alkalmából a gyártó limitált szériás Dustereket készített. Ami ennél sokkal, de sokkal érdekesebb az az, amit a motortér rejt. A motorpalettában egészen eddig az 1,2-es és 1,3-as turbóbenzinesek, az 1,6-os szívó, valamint az 1,5 literes dCi dízelmotorok szerepeltek. Köztudott, hogy a Dacia egy alsókategóriás járműgyártó, ebből kifolyólag nem rendelkezik sem nagy lökettérfogatú, sem nagyteljesítményű motorokkal.

Ahhoz, hogy az évfordulóra tervezett Dacia Duster Limited megszülethessen, a vállalat a német prémiumgyártók egyikéhez fordult segítségért. Költséghatékonyság szempontjából az X-osztály, vagyis tulajdonképpen a Nissan Navara padlólemezét nézte ki magának a gyártó, azon belül is a 3,0 literes hathengeres, 258 lóerős dízelmotort.

A Duster Limitedbe ezen erőforrásnak valamivel primitívebb változata kerül majd, de ezen nincs miért meglepődni, a lényeg, hogy így is bitang lesz.

Ja és kellemes április 1-jét! Ezt benézted!

  • Címkék: