Az modern és naprakész kialakításnak köszönhetően a megújult Opel Corsa légellenállási együtthatója, vagyis Cw-értéke mindössze 0,29, emellett a frontrész önmagában 2,3 négyzetméter, ami kisebb, mint a kifutó modellé. A 2020-ban érkező kiskategóriás autó új szintre képes csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást.

2020 Opel Corsa vörös színben

Például a motortértől a hátsó tengelyig tartó alvázat lapos burkolat borítja, hogy javítsa a légáramlást az autó alatt. Egy másik aerodinamikai elem, illetve újítás a tető spoiler, amely szintén javítja a légáramlást és egyben csökkenti a turbulenciát.

A spoiler aerodinamikai kialakítása optimálisan hozzásegíti a hátsó tengelyt ahhoz, hogy a jármű gyorsan, de stabilabban tudjon végig haladni az egyenes úton, mint például a német Autobahnon.

2020 Opel Corsa hátulja

A Corsa áramvonalas fejlesztése itt még korántsem ért véget. A kisautó aktívan záródó hűtőrács lamellákat kapott, amit egyébként korábban magasabb kategóriába sorolható, drágább járművek esetében alkalmaztak. Ezzel a funkcióval csökken az ellenállás, miközben javu az üzemanyag-hatékonyság azáltal, hogy automatikusan bezáródik az elülső nyílás akkor, amikor a legkevesebb hűtés szükséges.

Opel Corsa aerodinamikai tesztelés

Opel Corsa légáramlás oldalnézetből

Amikor a lamellák bezáródnak, a levegő kizárólag az autó eleje – és oldala köré irányul, nem pedig a motortérbe. A lamellák automatikusan történő nyitása vagy épp zárása a hűtőfolyadék hőmérsékletétől és az autó sebességétől is függ. Például, amikor az autó felfelé halad egy dombon, vagy esetleg a tikkasztó nyári kánikulában bandukol a városban, a redőny kinyílik. Amennyiben viszont éppen kevesebb motorhűtés szükséges, bezáródik.

Az Opel a Stuttgarti Egyetem szélcsatornájában tesztelte le az új Corsa aerodinamikáját, az Autómérnöki és Járműmotorok Kutató Intézetében.