2019. október 08. | 17:34

Mivel a vásárlók egyre kevésbé foglalkoznak azzal, mi van valójában a motorháztető alatt, a Volvo úgy döntött lepasszolja ezt a feladatot.  

A Volvo 2019. október 7-én, hétfőn bejelentette, hogy a motorokkal kapcsolatos feladatokat, mint például a fejlesztés, összeszerelés átadja egy új, önálló társaságnak, amely magában foglalja a márka anyavállalatának, a Geely erőforrásainak kezelését is. A Volvo közel 3000, a Geely mintegy 5000 alkalmazottat fog áthelyezni a projekt kivitelezésének érdekében. A folyamat várhatóan nem vonz majd magával plusz költségeket egyik vállalat számára sem a kettő közül.

Az új cég a következő generációs erőforrások fejlesztésére fog összpontosítani, beleértve a hibrid alternatívákat is, hogy értékesíthesse azokat a Volvo és a Geely számára, csakúgy, mint ahogy azt a Lotus teszi a Toyotával, akitől erőforrásait kölcsönzi.

A Volvo szerint ez a lépés lehetővé tenné, hogy az akkumulátoros és elektromos meghajtásokra lehessen koncentrálni. A vállalat kalkulációi szerint a következő évtized közepéig eladásainak felét az elektromos modellek fogják kitenni, a fennmaradó részt pedig a hibrid variánsok jelentik majd.

Amennyiben zöld utat kap az egész projekt, nem is kérdéses, hogy a Geely tulajdonában lévő más autómárkák is az új vállalattól fogják beszerezni erőforrásaikat. A Volvo, a Geely és a Lotus mellett a Proton és a Lync & Co is kifejezték elkötelezettségüket jövőbeni kedvezményezettekként, hogy motorokat szerezzenek az új társaságtól. Az ajtó a rivális cégekkel, versenytársakkal szemben is nyitva áll majd.

A mozgalomhoz a Lotus is csatlakozna, ám egyenlőre nem lehet tudni, mikortól lesznek elérhetők a brit sportautó azon modelljei, amelyekbe már a máshonnan kölcsönzött motorok lesznek beszerelve.

Az autógyártó nemrégiben mutatta be Evija nevű elektromos hiperautóját, de újabban már elkötelezte magát egy vadonatúj sportkocsi fejlesztése mellett is, amit 2020-ra be szeretnének fejezni. Sokan úgy vélik, az említett jármű Toyota motorral funkcionál majd.