2021. november 19. | 10:43

Előremutató stratégiát dolgozott ki a két vállalat.

A világ két legnagyobb gumiabroncsgyártója, a Bridgestone és a Michelin partnerségre lép a gumiabroncsgyártás fenntarthatóságának javítása érdekében. A két óriáscég a CO2-kibocsátás csökkentését tűzte ki célul azáltal, hogy termékeikben növelik az újrahasznosított ipari korom (carbon black) felhasználását.

A korom a gumiabroncsok egyik legfontosabb összetevője, de jelenleg a gumiabroncs-iparban felhasznált korom kevesebb mint 1%-a származik újrahasznosított gumiabroncsokból annak ellenére, hogy évente körülbelül egymilliárd gumiabroncs éri el használati idejének végét.

A Michelin és a Bridgestone ezt „a korom visszanyerésének és újrafelhasználásának gyenge ellátási vonalával” magyarázza, amelyet más gumiabroncsmárkákkal, beszállítókkal és technológiai cégekkel együttműködve terveznek orvosolni.

A cégek becslése szerint a régi gumiabroncsokból származó újrahasznosított korom felhasználása az új gumiabroncsok gyártásában akár 85%-kal is csökkentheti a CO2-kibocsátást. Jake Rønsholt, a Bridgestone stratégiai főnöke kijelentette, hogy az újrahasznosított korom felhasználása nélkül nehéz lesz megvalósítani a fenntartható mobilitásról szóló elképzeléseket. Ezzel a megállapítással Sander Vermeulen, a Michelin alelnöke maximálisan egyetértett.

„Úgy éreztük, itt az ideje, hogy felhagyjunk a vitákkal, és aktívan hozzájáruljunk olyan megoldások megtalálásához, amelyek lehetővé teszik, hogy a gumiipar egésze környezetbarátabbá váljon. Örülök, hogy a Bridgestone személyében olyan partnerre találtunk, aki osztja az elképzeléseinket” – nyilatkozta Vermeulen.