A kereslet nagymértékű csökkenése vezetett ehhez a ponthoz.
29 év után befejeződött Európában a Ford Mondeo gyártása, az utolsó példány - egy szürke szedán - a spanyolországi Valenciában gördült le a gyártósorról 2022. április 4-én.
A Ford első „világautójaként” bevezetett Mondeo 1992-ben került forgalomba, és összesen négy generációt élt meg az öreg kontinensen. Az ötödik generációt Kínában fogják gyártani és kizárólag ott fogják értékesíteni, mivel a világ legnagyobb autópiacán továbbra is nagy a kereslet a szedánok iránt.
A Mondeo történelmileg a márka egyik legfontosabb globális modellje volt, de piaci részesedése a SUV-ok megjelenését követően folyamatosan csökkent. Csak az Egyesült Királyságban a Ford 2001-ben több mint 86 500 darabot adott el, de ez a szám 2020-ra 2400-ra olvadt.
A Ford szóvivője az Autocarnak elmondta, hogy a Mondeo gyártásának megszüntetésének fő oka a „változó vásárlói preferenciákban” keresendő. Hozzátette, hogy a Ford a fogyasztói igényekhez igazítja személyautó-kínálatát Európában, miközben a teljesen elektromos jövő felé halad.
A Ford 2026 közepéig minden modellt plug-in hibrid hajtáslánc opcióval kínál majd Európában, így a Fiesta és a Focus kizárólag a PHEV-kínálat részeként térhet vissza, mielőtt a márka teljesen elektromossá válik. Villanyosítási céljaival összhangban a vállalat bejelentette, hogy a valenciai gyárában 2022 végétől a Kuga, a Galaxy és az S-Max modellekben használt 2,5 literes Atkinson-ciklusú hibrid benzinmotorokat is gyártani fogják. A motor jelenleg a mexikói Chihuahában készül.
A Ford emellett egy 5,2 millió eurós beruházást hajt végre a valenciai akkumulátorcsomag-összeszerelő kapacitás növelése érdekében. Az extra kapacitásra azért van szükség, hogy az elektromos autók iránti megnövekedett keresletet ki lehessen elégíteni, közölte a Ford.