Fontos bejelentést tett a Ford, ugyanis a vállalat 2024-ig hét új, tisztán elektromos személyautót és haszongépjárművet mutat be Európában és a vállalat célja, hogy 2026-ra évente több mint 600 ezer elektromos hajtású járművet értékesítsen a kontinens piacán.

A Ford a múlt héten hozta nyilvánosságra, hogy Model e néven létrehozott egy új, globális üzletágat, amelynek feladata az elektromos és hálózatba csatlakoztatott járművek tervezése, gyártása és forgalmazása lesz. A haszongépjárművekre specializálódott Ford Pro részleggel együtt ez a két új vállalati egység határozza majd meg a Ford jövőjét Európában.

Ford Mustang Mach-E GT

Az amerikai cég azt is kijelentette, hogy 2035-re Európában már kizárólag zéró-emissziós járműveket fog értékesíteni, illetve európai létesítményei, logisztikája és beszállítói esetében meg kívánja valósítani a karbonsemleges működést.

A tisztán elektromos hajtású Ford Mustang Mach-E tavaly debütált Európában, majd idén a Mach-E GT is megjelent a régió piacain, a következő negyedévben pedig már az E-Transit is kapható lesz. Emellett a vállalat európai palettája hamarosan három új elektromos személyautóval és négy új haszonjárművel fog gyarapodni.

Ford elektromos személyautók

Első körben egy közepes méretű elektromos szabadidő-autóval, valamint egy sportos crossoverrel bővül majd a kínálat, míg 2024-től a vállalat legkelendőbb európai személyautójából, a Pumából is készül egy tisztán elektromos változat. 2021-ben az SUV-k és a crossoverek 58 százalékot tettek ki a Ford teljes személyautó-értékesítéséből a kontinensen, ami közel 20 százalékpont növekedést jelent a 2020-as évhez képest.

Haszongépjárművek tekintetében a vadonatúj, egytonnás Transit Custom áruszállító és a Tourneo Custom többcélú jármű 2023-ban, valamint a kisebb, új generációs Transit Courier áruszállító és a Tourneo Courier többcélú jármű 2024-ben érkezik.

Ford elektromos haszongépjárművek

Az új elektromos személyautók gyártását egy 2 milliárd dolláros beruházás alapozza meg a kölni üzemben, amely magában foglalja egy új akkumulátor-gyártó üzemegység felépítését is, ahol a tervek szerint 2024-ben kezdődik meg a termelés.

Emellett a Ford, az SK On Co. Ltd. és a Koc Holding szándéknyilatkozatot írt alá egy új törökországi vegyesvállalat létrehozásáról. A három partner célja, hogy a tágabb értelemben vett európai régió egyik legnagyobb olyan üzemét hozza létre, amely villanyautók számára gyárt akkumulátorokat. A magas nikkeltartalmú NMC cellák gyártása az évtized közepén kezdődhet, és a termelés éves volumene elérheti a 30-45 gigawattórát.