2019. február 01. | 10:51

Az olasz gyártó V12-es motorral szerelt autói voltak különösen kelendőek 2018-ban

787 millió euróra nőtt a Ferrari 2018-as adózott eredménye az előző évi 537 millió euróról az MTI információi szerint.

Tavaly 9251 luxusautót értékesítettek az olaszok, amely 10%-kal haladja meg az egy évvel korábbi értéket, a bevételük azonban változatlanul 3,4 millió euró volt. A Ferrari úgy kalkulál, hogy bevételük a 2019-es esztendőben 3 százalékkal fog növekedni, azt azonban nem jelezték előre, hogy hány autót tudnak várhatóan eladni.

Az eladott autók tekintetében nagyot lépett előre tehát a Ferrari, hiszen míg 2016-ban 8014 autót értékesítettek az olaszok, 2017-ben pedig 8398-at, most sikerült az értékesítés növekedésének ütemét az előző években tapasztalt 4,6 illetve 4,8 százalékról 10%-ra emelni.

Érdekesség ugyanakkor, hogy a megelőző két évben tapasztalt 9 illetve 10%-os bevétel növekedés ezúttal elmaradt.

Az alábbi táblázat összefoglalja, hogyan teljesített a Ferrari az elmúlt három évben.

Ferrari pénzügyi adatai

A Ferrari három éve alakult önálló részvétnytársasággá, amikor kivált anyavállalatából, a Fiat Chryslerből.