Viszlát koronavírus, helló gigadugók?

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2020-05-20, 08:57

Most, hogy szépen lassan feloldják Budapesten is a korlátozásokat, a kerékpársávok miatt kész káosz lehet az autós közlekedés.

Nagyon szép és jó, hogy a koronavírus idején érvényben lévő korlátozások miatt lecsökkent autóforgalom lehetővé tette, hogy Budapesten több fontos útvonalon is ideiglenes kerékpársávokat alakítsanak ki. Zöldüljön, szépüljön és épüljön a főváros, nincsen ezzel semmi baj! De már sokszor a korlátozások idején is érezhető volt, hogy az Üllői úton, a Váci úton, a Nagykörúton, a Bartók Béla úton és a Villányi úton az autósoktól elvett sávok nagyon komoly fennakadásokat fognak okozni, legkésőbb akkor, amikor visszaáll a korábbi forgalom.

ideiglenes kerékpársáv Budapesten

A város vezetése a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által az elmúlt hetekben felfestett kerékpársávokról úgy nyilatkozott, hogy azok csupán ideiglenesen maradnak, az élet helyreállásával megszüntetik őket, de azért remélik, néhol megmaradhatnak. Mégis hol? A korábbi autósforgalom mellett? Úgy gondolom, hogy ideje visszaadni az autósoknak a sávokat! A korábbi megszorítások feloldása miatt hatalmas ütemben nőni kezdett ismét a forgalom Budapesten, ahogy egyre több munkahely áll vissza a normál irodai munkavégzésre, elözönlik a város útjait az autósok.

Nem azért, mert nincs jobb dolguk, hanem mert dolgozni kell menniük és nem tudnak más közlekedési eszközt választani. Alapvetően nem vagyok a kerékpárosok ellen, én örülnék a legjobban, ha a város átállna a környezetbarát kerékpáros-, gyalogos- és tömegközlekedésre, de ettől még valószínűleg nagyon messze vagyunk, ami elsősorban a rendelkezésre álló infrastruktúra miatt van így. Amíg nincsenek megfizethető és védett parkolók, mélygarázsok az autóknak a külvárosokban, amíg a kötöttpályás tömegközlekedés megbízhatatlan és túlzsúfolt, addig nem túl csábító az autót kerékpárra cserélni.

A kezdeményezés a város részéről a kerékpárosok felé értékelendő, de látszik, hogy a kialakított kerékpársávok fenntarthatatlanok hosszútávon. Most gyorsan kell(ene) cselekedni! Amíg a forgalmas utakon autók ezrei torlódnak a reggeli csúcsban befelé a városba, addig nem szabad néhány biciklis miatt zárva tartani egy teljes forgalmi sávot! Ugyanis aki járt ezeken az utakon mostanában láthatta, néhány kerékpáros használja őket. Bár számuk bizonyra nőni fog a korlátozások feloldásával, de nem annyira, hogy indokolt legyen a kerékpársáv. Szerinted mi lenne a megoldás hosszútávon?

Kapcsolódó írások

kerékpáros
2020. március 30.
Ahogy egyre több világváros, úgy Budapest is fejleszteni fogja a kerékpáros hálózatát a közeljövőben a világjárvány következtében.
budapesti kerékpáros közlekedés
2020. április 01.
A fővárosi kerékpárutakkal és a közparkok állapotával kapcsolatos Facebook posztot tett közzé Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója.

További hírek