2019. október 18. | 10:11

A Volvo saját klímavédelmi programján belül megalkotta legelső villanyautóját, amely a Recharge név alatt fut.

A svéd autógyártó vállalat elkészítette első elektromos autóját, a Volvo XC40 Recharge-ot. A típus nem egyedüli darab lesz, de nem ám, ugyanis a vállalat egy teljesen új modellcsaláddal tervez előállni a Recharge márkanév alatt.

Mint az nemrég kiderült, a Volvónál nem hezitálnak. Ha valamit a fejükbe vesznek a vezetők, rögtön lépéseket tesznek annak érdekében, hogy a lehető leghamarabb kivitelezve legyen a folyamat. Legutóbb például arra a döntésre jutottak, hogy a hatékonyság, valamint a fejlesztési költségek figyelembevételével egy teljesen új, önálló társaságra ruháznák át a motorokkal kapcsolatos különféle munkálatokat.

A Volvo legfrissebb cselekedete alapján csakis arra lehet következtetni, hogy gőzerővel hajtanak céljuk elérése felé, vagyis afelé, hogy a Volvo 2040-re klímasemleges vállalattá válhasson. Célkitűzéseik a szén-dioxid kibocsátás csökkentésétől egészen a hajtásláncok villamosításáig terjednek.

„Mi konkrét tevékenységekkel, nem pedig szimbolikus ígéretekkel alakítjuk át a céget” – nyilatkozta Håkan Samuelsson, a Volvo-csoport vezérigazgatója.

A Volvónál minden olyan munkálatot felügyelnek, ami kihat egészen a jármű működésétől a károsanyag-kibocsátás mennyiségéig. A vezetők megvitatják egymással, mi az, amire befolyással lehetnek és mi az, amivel közelíteni lehet a klímasemleges jövő felé.

Az ökológiai lábnyom masszív, autónkénti 40%-os csökkentése igen nagy erőfeszítésekbe kerülhet a szervezetnek, de a Volvo nem bánja, sőt a témával kapcsolatban egyszerre több fronton is megvívná a harcot.

Abban bíznak, hogy 2025-ig a globális eladások 50%-át elektromos autók teszik majd ki, ami viszont addig az évig ugyanennyi százalékban csökkentené a kipufogócsövek által kibocsátott szén-dioxid mennyiségét egy autóra vonatkozóan.

Mindeközben igyekeznek más, rövidtávú törekvések megvalósítására is, mint például a CO2-kibocsátás 25%-os csökkentése globálisan vagy az újrahasznosított műanyagok alkalmazása legalább 25%-ban a vadonatúj Volvo modellekben.

Fontos kiemelni, hogy a 2019-ben még bevezetésre kerülő Volvo modellek mindegyike villanyos meghajtással fog érkezni, csakúgy, mint az XC40 Recharge. Az említett modell belső égésű motorral szerelt változata 2018-ban elnyerte az Év Autója díjat, a konnektorosról viszont egyelőre nem árult el sok mindent a gyártó. Amit tudni lehet az az, hogy összkerékhajtású lesz és egyetlen feltöltéssel képes lesz akár 400 km megtételére is. Csúcsteljesítménye állítólag a 400 lóerőn is túltesz!