2020. november 02. | 14:11

1995 után született olvasóinkhoz szeretnék üzenni: Szóljatok Apunak, hogy felejtse el a dízelt, elektromosra vagy hibridre kell váltani.

Bolygónk napjai meg vannak számlálva. Olvad a sarkvidéki jégtakaró, égnek az erdők, az ipari vállalatok és a dízeljárművek pedig tovább szennyezik a levegőt. Az 1995 után született, úgynevezett Z-generáció tagjai aggasztónak tartják a folyamatokat, és egyre szélesebb körben népszerűsítik a zöldebb életformákat, így az elektromos autók használatát a közlekedésben. A 2003-as születésű Greta Thunberg a világ egyik leghíresebb környezetvédelmi aktivistája, aki a világ vezetőinek intézett felszólalásaiban hívja fel a figyelmet a klímaváltozással kapcsolatos problémákra. Jó hír, hogy az autógyártók is érzik a változás szelét, és elérhető áron kínálják az elektromos és hibrid modelleket.

A Peugeot által közzétett friss felmérésből kiderül, mennyire támogatja a Z-generáció az elektromos autókra történő átállást. Ezek a fiatalok ugyanis egyre növekvő arányban hatnak szüleik autóvásárlási elképzeléseire. A felmérésben 1250, 7-12 korú gyermeket kérdeztek meg. 54,8%-uk válaszolta azt, hogy próbálja születi a nagyobb mértékű környezettudatosságra rávenni, illetve ugyanilyen arányban javasolják az elektromos autók használatát a szülők számára.

Ők nyilván nem elég idősek az autóvásárláshoz, ám a válszadók 67,8%-a venne elektromos vagy hibrid modellt a jövőben.

„Nagy örömmel látjuk, hogy a növekvő generáció ilyen mértékben érdeklődik a teljesen elektromos és a konnektoros hibrid járművek iránt, és ilyen kiválóan értik az alternatív energiával működő autók környezetre gyakorolt pozitív hatását. A kutatásunk eredményei megmutatják, hogy a tudatosan gondolkodó gyerekek segíthetnek a szülőknek, hogy jobb autóvásárlási döntéseket hozzanak” - fogalmazott David Peel, a Peugeot UK ügyvezető igazgatója.