Az MQB A0 platformra épített Seat Ibiza ötödik generációja 2017-ben mutatkozott be, tehát már éppen ideje volt egy frissítésnek, amely természetesen főleg látványbeli változtatásokat tartalmaz. Ilyen például a 9 új színárnyalat, a tesztautóra az Emoción vörös került. Az FR felszereltséghez tartoznak 17/18 colos méretben kérhető kerekek, ezeken felül még 10 különböző felniből lehet választani.

seat ibiza teszt alapjarat

Az FR logo és a dupla, lökhárítóba integrált króm kipufogóvég is a felszereltség része, EcoLED fényszórók kerültek előre, hátra pedig egy hatalmas kézzel írott Ibiza felirat. Az extrák közül lehet választani panoráma tetőt, sportos hátsó szárnyat és sötétített hátsó üvegezést is.

Tudtad-e?

Az első Seat Ibiza dizájnja az olasz tervezőlegenda, Girogetto Giugiaro nevéhez fűződik, akinek stúdiójából többek között olyan modellek kerültek ki, mint az első VW Golf, a Lotus Esprit vagy a DeLorean DMC-12.

Digitalizált beltér

A beltér elég tágas ahhoz képest, hogy egy városi kisautóról van szó, de a hátsó sor lábtere hosszabb távon csak gyerekeknek vagy alacsony felnőtteknek lesz kényelmes. Az Ibiza újdonságai közé sorolható a LED-ekkel ellátott szellőző nyílások, a 10,25 colos virtual cockpit és a 9 colos lebegő infotainment, ami felár ellenében tudja a SEAT CONNECT összes funkcióját, sőt Android Auto és Apple CarPlay is van, de csak vezetékes kapcsolattal.

seat ibiza teszt alapjarat

A tesztautó megkapta az ugyancsak feláras Connectivity Box vezetéknélküli töltőt, amely csak bizonyos készülékekkel működik, ezért érdemes utána nézni, hogy saját telefonunk képes-e vezeték nélküli töltők feszültségét felvenni.

A parkolást elöl-hátul szenzorok segítik, de rendelhető kizárólag hátsó radarral is. A vészfék asszisztens, a holttérfigyelő és az adaptív tempomat is jól működött, bár fékezésnél kicsit szívbajosak az érzékelők. További felár ellenében rendelhető az Ibizába sávtartó rendszer és külön navigáció is, ha a CONNECT okos szolgáltatásaira nem lenne szükséged.

1,0 liter, három henger

A sportos, FR kivitelű tesztautó egy 1,0 literes, háromhengeres, 110 lóerős, 200 Nm nyomatékkal rendelkező turbós benzinmotort kapott, ami elsőre nem tűnik túl soknak, de szépen ellensúlyozza az autó 1094 kg-os tömege és ügyes futóműve. Alacsony fordulatszám-tartományban nehezen szedi össze magát, de 2000 fordulat/perc után meglepően szépen reagál a további gázadásra. A generált motorhang mellett is szívesen pörgeted 5500 fölé, hiszen ott jelentkezik a maximum teljesítmény.

seat ibiza teszt alapjarat

A fogyasztás optimalizálása érdekében a kormány mögötti digitális műszeregység borzalmas villogások közepette jelzi, hogy minden áron hatodik sebességben és 1500-as fordulaton akar működni a motor. Bizonyára ha hallgattam volna rá, realizálhattam volna a gyártó által közölt 5,4-5,6 literes átlagyfogyasztást, de folyamatos városi használat mellett és erős mínuszokban azért elcsipegette a 7 litert is.

seat ibiza teszt alapjarat

A remekül hangolt futómű elöl MacPherson, hátul pedig csatolt lengőkarból áll, emellett az Ibiza 4059 mm-es hossza és a viszonylag a sarkokon elhelyezett kerekek gondoskodnak arról, hogy kanyargós utakon már-már élvezetes, de mindenképpen könnyed legyen a vezetés.

Ár és összegezve

A Seat konfigurátora szerint a tesztautó a válaszott extrákkal együtt 9 110 260 forintba kerülne, az FR kivitel kezdőára 8 105 690 forint, a belépő Ibiza 7 013 490 forintról indul. A palettán ugyanezzel a motorral két másik teljesítmény opcióval is megvásárolható az autó.

Házon belül a Volkswagen Polo és a Skoda Fabia lehet alternatíva, az ázsiai gyártók autói között a Nissan Micra, Mazda 2 és a Toyota Yaris is szóba jöhet, utóbbiból hibrid verzió is elérhető. Ha pedig szabadiő-autóra vágynál ebben a méretben, akkor vess egy pillantást Seat Aronáról készült tesztünkre!

Használt VW e-Up! tesztvideónkat itt találod:

Seat Ibiza FR 1.0 TSI 2021

  • Lökettérfogat: 999 cm3
  • Hengerek/szelepek: 3/12
  • Max. teljesítmény: 110 LE
  • Max. forgatónyomaték: 200 Nm
  • Hossz./szél./mag.: 4059/1780/1444 mm
  • Tengelytáv: 2564 mm
  • Saját tömeg: 1098 kg
  • Gyári vegyes fogyasztás: 5,6-6,3 / 100 km
  • Tesztfogyasztás: 7 l /100 km
  • CO2 kibocsátás: 112 g/km
  • Végsebesség: 195 km/h
  • 0-100: 10,2s