2023. november 06. | 13:07

Kipróbáltuk, hogyan használható a mindennapokban a plug-in hibrid GLC kupé, a fogyasztási adatai pedig meglepőek voltak.

Különös állatfaj a konnektoros hibrid Mercedes GLC kupé, hiszen lényegében közvetlen ellenfél nélkül van jelen a szegmensben. Sem az Audi, sem a BMW, sem a Lexus, sem a Volvo nem kínál ugyanis ebben a méretosztályban plug-in hibrid SUV-kupét. Talán a Porsche Cayenne kupét lehetne említeni, amiből van hasonló hajtásrendszerű verzió, de abban meg V6-os a benzinmotor, és majdnem 100 lóerővel erősebb ennél a Mercinél.

Az új GLC-ről már egyébként minden fontos infót elmondtam a menetpróba alkalmával, ráadásul egy dízel kivitel már egyhetes teszten is volt nálunk. Így most csak azokat az érszrevételeimet osztom meg, amelyek különbséget jelentenek a plug-in hibrid kupé esetében a sima GLC-hez képest.

Külsőre inkább hátulnézetből különíthető el jól a két karosszériaváltozat, a kupés tetőív szépsége pedig a beltérben eredményez hátrányt. Kicsit ugyanis szűkösebb így hátul a fejtér, a csomagtér pedig 80 literrel kisebb, mint a sima GLC esetében. Itt ugyanis 390-1335 liter közt variálható a raktér, alaphelyzetben tehát elég kicsi, egy Volkswagen Golf is nagyjából ekkora csomagteret kínál.

Ráadásul, ha lehajtjuk a hátsó üléseket, az akkucsomag miatt lesz egy kis lépcső a padlóban. Bár kétlem, hogy aki GLC kupét vesz, az Hajdu mosógépet szállítana benne, így ez a tényező a legtöbb vásárlót nem fogja zavarni. Ha már az ülések lehajtásánál vagyunk, az viszont okos megoldás, hogy az elektromosan állítható első üléseket ilyenkor automatikusan annyira előredönti, hogy a hátsó támlák gond nélkül le tudjanak dőlni. Az viszont kicsit lehangoló volt, hogy az ajtókárpit finoman nyöszörgött néha rosszabb úton, egy ilyen árcédulával rendelkező új autótól nem ezt várja az ember.

Használható elektromos hatótáv

A plug-in hibrid 400 e tisztán villanyos módban legfeljebb 120 kilométer megtételére képes, ami városi használatban nagyjából ki is autózható belőle. A 31,2 kilowattórás akkucsomagot egyenáramról legfeljebb 60 kilowattal lehet tölteni, villanyból egyébként 23 kilowattórát fogyasztott százon. Emellé elérhető a 5 liter környéki fogyasztás benzinből, ami egy több mint 2,4 tonnás, 381 lóerős rendszerteljesítményű hobbiterepjárótól nem rossz érték. Ehhez persze az kell, hogy városban villannyal, autópályán pedig benzinnel közlekedjen az ember.

Az viszont egy nagy hiányossága, hogy a rekuperáció mértékét nem lehet állítani. Simán meg lehetne valósítani az egypedálos vezetést, de a Mercedes kihagyta ezt a ziccert, így koptathatjuk az üzemi fékeket, elpazarolva némi energiát. Jól jön azonban a parkolásnál, hogy sok kamerával felvértezték a GLC kupét, mert a tetővonal miatt hátra igencsak korlátozott a kilátás.

A futóműve egyébként ennek is rendben van, ahogyan a hangszigetelés is. Még pályatempónál sem vészes a menetzaj, de kanyarokban azért érezni az autó súlyát, a fizikát itt sem lehet kicselezni.

Ár és öszegezve

A GLC kupé alapára 24,5 millió forint, a konnektorról tölthető hibrid változat pedig 32 millióról indul. A tesztautó egy majdnem fullextrás kivitel volt, ennek már 44 millió forint szerepelt az árcéduláján. Aki azonban mindenképp ilyen méretű, plug-in hibrid SUV-kupéra vágyik, annak nagyon más opciója nincs, így ez a 400 e kivitel meg is találhatja a vásárlóközönségét.

Majdnem mindent tud egyébként a GLC, mint amit nagyobb testvérei, ma már nagyon kicsi különbségek vannak az egyes méretkategóriák közt mind térkínálatban, mint technikai tudásban. Az meg már csak a vásárlón múlik, hogy melyikre kíván rá a leginkább.

Mercedes GLC 400 e 4MATIC Coupé Plug-in hybrid (2023)

  • Lökettérfogat: 1999 cm3
  • Hengerek/szelepek: 4/16
  • Max. teljesítmény: 252 LE (185 kW) 5800/perc
  • Max. forgatónyomaték: 400 Nm 2000-3200/perc
  • Elektromotor: 136 LE
  • Max. rendszerteljesítmény: 381 LE
  • Akkumulátor: 31,2 kWh
  • Hossz./szél./mag.: 4769/1920/1606 mm
  • Tengelytáv: 2888 mm
  • Saját tömeg: 2429 kg
  • Vegyes fogyasztás: 0,5 l
  • Tesztfogyasztás: 5,2 l
  • CO2 kibocsátás: 15 g/km
  • Végsebesség: 239 km/h
  • 0-100: 5,6 s
Zeitler Mátyás / Alapjárat.hu