A menetpróba után egyhetes teszten is kipróbáltam az új GLC-t, lássuk, mire volt képes!
Jól elszigetelték a dízelmotort, alig hallani, amint a budapesti dugóban araszolva vibrációktól mentesen beindul a start-stop rendszerrel. A Mercedes GLC 220d a nyugalom szigete, bár a fogyasztásával nem voltam kibékülve. De erről majd később.
A friss GLC menetpróbáján már minden fontos technikai információt és újítást leírtam a modell kapcsán, amelyet ezen a linken lehet elolvasni. Most nem is pazarolnám ilyesmire a szót, inkább csak leírom az egyhetes teszt alatt szerzett tapasztalataimat.
Hozza a beltér az elvárhatót
Ami az összeszerelés minőségét illeti, rendben volt a GLC. Nem olyan, mint az S-osztály, de azért a C-osztály mocorgó paneljeihez képest sokkal jobb. Kérhető előre és hátra is ülésfűtés, elöl szellőztetés is masszázzsal. Sajnos sok a zongoralakk, de szerencsére más borítással is lehet választani.
A kormány részben érintőgombjaival még mindig nem vagyok kibékülve, nem véletlenül tért vissza a VW sem a hagyományos kormánygombokhoz. A kijelzők felbontása továbbra is kiváló, a Mercedes legfrissebb MBUX rendszere került a friss SUV-ba.
Egy problémát találtam a beltérben, a hátsó könyöklőből nem volt hajlandó előugrani a pohártartó. Jól beállítható az üléspozíció, bár a műfajból eredően nem lehet annyira alacsonyra tenni az ülést. Elöl és hátul is van elég hely, a csomagtér 620-1640 liter közt variálható.
A légrugózásnak köszönhetően pedig le lehet engedni az autó hátulját, így a bepakolás is könnyebb, az izmos domborítás a köszöböknél viszont azt eredményezi, hogy minden kiszállásnál összekoszolja a nadrágod.
Hasznos funkció, hogy szól az autó, amikor nem veszed el a töltőpadról a telefonod kiszálláskor. A biztonsági és kényelmi felszerelések terén is hozza azt, amit a kategóriában elvár az ember, van adaptív tempomat, ütközést elkerülő rendszer stb. Az Android Auto és az Apple CarPlay vezeték nélkül működik, utóbbit ki is tudtam próbálni, probléma nélkül futott.
Fogyaszthatna kevesebbet
A tesztautó a 220d kivitel volt, amely egy négyhengeres, 2,0 literes motort jelent mild-hibrid rendszerrel. A belső égésű motor 197 lovas, erre segít ár olykor a 17 kilowattórás villanymotor. A 9 sebességes automatának hála nem forog sokat, 130-as pályatempónál 1600-at fordul a főtengely percenként kilencedikbe.
A fogyasztása 8,4 liter lett a teszthét végére, ami szerintem sok. A BMW X3 30d sorhatosa például 8 litert evett, és ott közel 300 lóerő mozgatta a két tonna körüli autót.
A járása egyébként kultúrált, jó a hangszigetelés, nem is érezhető vibráció. A 440 Nm nyomaték minden közlekedési szituációhoz elég, adott esetben pedig Comfort, Eco és Sport módok közül is lehet választani. A légrugózás szépen elnyeli az úthibák többségét, bára magyar úthálózat tud meglepetéseket okozni neki.
Az összkerékkormányzásnak köszönhetően szűk helyeken is jól lehet manőverezni vele, kanyarokban pedig szépen húzza be a seggét. Az összkerékhajtásra sincs panasz, egész komoly problémákat le tud küzdeni, ahogy azt a menetpróbán is tapasztaltam.
Ár és összegezve
Az AMG csomagos GLC tesztautó 32,7 millióig volt felextrázva, a 220d alapára egyébként 23,4 millió forint. Van persze benzines és plug-in hibrid kivitel is, így a paletta kellően széles. Összességében egy meggyőző autó a GLC, elég nehéz rajta fogást találni. Prémium modell, amely az árán is meglátszik, azt pedig mindenki eldönti magának, hogy szűk 33 millióért egy közepes méretű SUV-t szeretne-e.
Mercedes GLC 220 d 4MATIC Mild hibrid drive (2023)
- Lökettérfogat: 1993 cm3
- Hengerek/szelepek: 4/16
- Max. teljesítmény: 197 LE (145 kW) 3600/perc
- Max. forgatónyomaték: 440 Nm 1800-2800/perc
- Elektromotor: 17 kW (23 LE)
- Hossz./szél./mag.: 4716/1890/1640 mm
- Tengelytáv: 2888 mm
- Saját tömeg: 2000 kg
- Vegyes fogyasztás: 5,2 l
- Tesztfogyasztás: 8,4 l
- CO2 kibocsátás: 136 g/km
- Végsebesség: 219 km/h
- 0-100: 8 s