2019. április 08. | 15:50

Sebtében sikerült kipróbálnom a Kia ProCeed csúcsváltozatát - nem csalódtam benne

A hét zárásaként rántotta össze az autós újságírás krémjét a Kia, hogy kipróbálhassuk az új Kia Ceed összes változatát: Ceed GT, ProCeed GT és GT Line, Ceed 1.0 turbós benzines ötajtós és kombi változatban, sőt az 1.6 dízel kombi is a helyszínen várakozott. A tesztautó táblázatunkban már helyet kapott a Ceed 1.4, a ProCeed GT Line és a Rio 1.0, szóval ezeket kihúztam a listáról, így kerültem az új ProCeed GT volánja mögé.

Kia Proceed GT menetpróba

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

A Kia Ceed harmadik karosszériaváltozata a csapotthátú és a normál kombi mellett egy igazán sportos, lapos kombi formájában jelent meg. Majdnem olyan praktikus, mint a normál kombi, ügyesebbre van hangolva a sportos futómű és választhatod hozzá az 1.6 literes turbómotort 204 lóerővel, sőt, ha mindenképp a GT kell és nem csupán a GT Line, akkor nincs is más opciód, csak az 1.6 T-GDI.

Kia Proceed GT menetpróba

Az autó külcsínét tekintve az egyik legmenőbb Kia, ami az elmúlt évtizedekben készült, nagyon eltalálták ezt a hátsó részt. A legmagasabb felszereltséghez hűen Alcantarát, bőr borítású műszerfalat, kissé vékonyka, de jó fogású, fűthető kormányt, ülésfűtést, igényes piros varrást, a vezető oldalon elektromosan állítható és memóriás sportüléseket találtam az utastérben. A ProCeed GT 8 649 000 forintos induló ára ezekkel az extrákkal és Luxus csomaggal bizony inkább a 10 000 000 milliót súrolja – így már azért elgondolkodtató.

Kia Proceed GT menetpróba

Viszont a vezethetőség és a turbómotor ereje sok mindenért kárpótol. Igaz, a kormány lehetne kicsit közvetlenebb és a váltó is lehetne fürgébb bár manuális módban, a kormány mögötti füleken kapcsolgatva nekem hozta az elvárható sebességet. Sport módban igazán jó hangja kerekedik és bár a nincs átütő ereje a motornak, mindig van benne tartalék, amit a sportosabbra hangolt futóműnek köszönhetően igencsak ki lehet használni, a Hungaroring felé vezető kanyargós utakon meg lehetett neki lőni, bár a téligumi nem épp a tapadást segítette a 18 fok körüli időben. Egyszóval remek az összhang, sokoldalú, megjelenésében is meggyőző a ProCeed, hosszabban majd az átfogó tesztünkben mesélek róla.

Kia Proceed GT menetpróba

Kia Ceed SW 1.6 CRDI

Az 1.6 literes dízel változatot is érdemes volt kipróbálni a helyszínen, mert ezzel a motorral már nem lesz a tesztautó flottában a Ceed SW, tehát a normál kombi. Szerényebb felszereltségi szintet képviselt ez a konkrét modell, kevésbe csillogó megjelenés, valamivel nagyobb csomagtér és kedvezőbb fogyasztás jellemzi. Bizony érezhető volt, hogy egy picivel „butább” futómű van alatta, és ami még furcsa volt, hogy a dízel motor minden fordulattartományban más-más karcos hangot adott, tehát nem volt valami kulturált, annak ellenére, hogy üzemmeleg állapotában vezettem. A hatfokozatú manuális váltó viszont remek kapcsolhatóságot eredményez, 6,4 literes átlagfogyasztással lehet számolni és nem elhanyagolható a 860 kilométeres hatótáv sem teli tank esetén, ellentétben a ProCeed GT 420-460 kilométerével.

Kia Ceed SW

Én személy szerint a dízelt csak flottás autónak tudom elképzelni, illetve azon családfők tulajdonában, akiknek az autó használata közben kizárólag az anyagiak, a fogyasztás számít, mert abban verhetetlen a dízel. Ha kedved támad néha egy jót autózni, és eltántoríthatatlan Kia-rajongó vagy, akkor a Ceed GT vagy a ProCeed GT az ideális választás, kérdés, hogy hajlandó vagy 8,6-10 millió forintot kiadni mindezért. Az viszont vitathatatlan, hogy a Ceed mostanra tényleg egy remek autóvá forrta ki magát, sőt 7 év garanciát is társít hozzá a forgalmazó.

Kia Proceed Listaárak

GT Line:

  • 1.0 T-GDI - 6 649 000 Ft
  • 1.4 T-GDI - 7 149 000 Ft
  • 1.6 CRDI - 7 599 000 Ft

GT:

  • 1.6 T-GDI - 8 649 000 Ft