2023. március 18. | 08:05

COVINI C6W

Következő

Az olasz gyártó utcára teremtett egy hatkerekű sportautót, és a koncepció mindenképpen sikeres lett, de aztán ez a projekt is a hamvába hullt. A látvány viszont magáért beszél.

A karosszéria alatt egy 4,2 literes V8-as dübörög, 440 lóerős csúcsteljesítménnyel és 470 Nm forgatónyomatékkal. A hatsebességes váltót akár a kormány mögött elhelyezett fülekkel is kezelheti a sofőr.

Az extra kerekekkel szerelt jármű nincs 4,2 méter hosszú, viszont majdnem 2 méter széles, magassága pedig alig haladja meg az 1 métert, így az összkép egy nagyon gyors verdát feltételez. Ezt megerősíti, hogy az autó szárazon 1150 kg, így 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. 

300 km/órás végsebessége figyelemre méltó, de a koncepció ereje leginkább a kanyartempóban rejlik. A könnyű, agilis sportautó dupla első tengelyének köszönhetően jóval nagyobb tapadást visz az útra, mint az átlag autók, így kanyarban jóval gyorsabb lehet, ráadásul a féktávok is minden bizonnyal lerövidülnek. 

Az autó váza nagy szilárdságú acélra épül, de a tömegcsökkentés érdekében a borítást karbon és üvegszálas elemekkel oldották meg. Az aerodinamikus karosszéria alatt elöl 16-os, hátul 20 colos kerekek segítik a tapadást. 

A Covini szerint számos előnye van a négy első keréknek, a már említett tapadásnövekedésen felül. Ilyen például, hogy az aquaplaning, vagyis a vízátfolyáson érzékelhető tapadásvesztés hatását csökkenti, valamint előnyös hatása van az utazási komfortra is. Olasz szuperautóról lévén szó, ráadásul egy egyedülállóan egzotikus darabról, így megkérik az árát. 2019-ben olyan 650 ezer dollárt (aktuális árfolyamon 242 millió forint) kóstált egy új belőle. 

Következő
Nyitókép: National Motor Museum / Heritage Images / Getty Images