2023. március 17. | 21:02

Bőven talál magának ínyencséget az is, aki érdekes autókért megy az AMTS-re.

Autóbuzi létemre nem mindig kap el az őszinte rajongás, ha valaki azt mondja nekem: AMTS. Ugye ez az Automobil és Tuning Show rövidítése, tehát nem nehéz kitalálni, mi a tematika, egy autórajongónak ez maga a Mekka, hát mi a probléma?

Úgy gondolom, hogy semmi, mert itt tényleg rengeteg gép van egy helyen és persze megjelenik pár enyhén módosított utcai autó, de itt azért néha megfordulnak olyan különlegességek is, amiket máskülönben sohasem látnánk. Vannak itt egészen vad építések, de nekem mégsem volt teljesen kerek.

Persze dögös, de nekem ez így kicsit kevés

Egy kicsit erősnek érzem, hogy egy ültetett, nagy felnis, felpolírozott autó már tuningautónak számít a rendezvény mércéjén, és ezekből végtelen van. VW-konszern termékek, BMW-k és Mercedesek hegyekbe, rommá ültetve és csillogásig polírozva, de nekem ez kicsit kevés.

Persze ez a show nem csak nekem készült és biztos vagyok benne, hogy sokaknak tetszenek majd ezek az autók is, de ennél vannak ott jóval érdekesebb gépek. Egészen lentről kezdve mit szólnál egy nyomórudas felfüggesztéssel ellátott air ride-os Kispolskihoz.

Itt azért látni, hogy nem kevés módosítást hajtottak végre, de mi lehet még a motortérben?

De vannak kint gyönyörűen megépített klasszikus japán sportautók, mint a Nissan GTR vagy a Toyota AE86, amikben az elképesztő technika mellé szorult némi kreativitás. Több autónál is kilógott egyébként az a bizonyos lóláb és látszott, hogy az építőknél valami nem kerek, persze a jó értelemben.

Szerintem különösen jót tesz egy épített autónak, ha a kreativitás túlmegy az észszerűségen, hiszen az autóépítés erről szól. Ha ezen a vonalon indulunk el, akkor egy épített autó lényegében soha nincs kész, aki mégis ezt állítja, az vagy megunta vagy csak el akarja adni.

Már a fényezés is letaglózó ennél az R33 GTR-nél

Az AMTS-en pedig minden belefér, simán túl lehet lendülni az ültetésen, sőt vannak direkt emelt gépek is. Elképesztő Mercedes G-osztály alapú terepjárók vagy kint a csarnok előtt sorakozó túra-UAZ-ok is várják az érdeklődőket, hiszen a tuning egy korlátok nélküli fogalom.

És nem csak tuningról van itt szó, hanem akár a nullából épített egészen komoly gépekről is, mint a dragsterek. Mert ilyenek is képviseltették magukat az AMTS-en és élőben félelmetes látvány egy ilyen, kár, hogy ezek nem futottak bemutatón.

Egészen elképesztő látvány testközelből egy dragster, és ez még csak egy kisebb

Helyette driftautókkal hajtották ki az egész napot és látványos bemutatókkal szolgálták a nagyérdeműt. Tandem drift és önálló műsorszámok között megjelentek a színes gumifüstöt eregető gépek is, amiktől igazán egyedi hangulata volt a rendezvénynek.

Vagy ha már a nullából épített gépek, akkor egészen közelről megtekinthetjük a nemrég elhunyt Ken Block utolsó autóját is, amit az Audi kizárólag neki készített és ez nagy szó. Vele szemben pedig az ihletet adó legendás Audi S1 E2 Quattro, de ezekről még később beszámolok részletesebben is egy cikkben.

Vannak azért itt egészen őrült irányvonalak is, de imádom!

Így utólag nem is vagyok benne biztos, hogy az egész csarnokot be tudtam járni, és akkor még kimentem az ajtó elé, a szomszédos csarnok is tele volt autókkal. Aztán onnan kiérve még egy tele csarnok, egészen elképesztő méretű rendezvény az AMTS.

Garantáltan rámegy egy nap, ha tényleg mindent szeretnénk megnézni, így aki a pénteket esetleg kihagyta, az nevezzen be. Szombaton reggel 9-től este 7-ig látogatható a rendezvény, vasárnap csak 6-ig. Érdemes kinézni, mert lehet, hogy néhány autó nem tetszik majd, de biztosan lesz rengeteg, amitől leesik az állad. Jegyek és információk ezen a linken érhetőek el.

Sturcz Bertalan/ Alapjárat