Skoda Kodiaq
Ha a Skoda előáll egy modellel Magyarországon, akkor az tuti top 10-es lesz. A Kodiaq első generációja is szépen fogyott, ám az idő már eljárt a 2017-ben bemutatott divatterepjáró felett, így elérkezett a váltás ideje.
Az újdonság a mai elvárások szerinti külsőt kapott, így például a hűtőmaszkban 14 LED lámpát, amelyek optikailag egy egybefüggő csíkot alkotnak, amit felszabdal a hűtőrács függőleges tagolása. Méretét tekintve 6 centivel hosszabb lett elődjénél, így még több hely jut a bent ülőknek és csomagjaiknak.
A Kodiaq második generációját nem lehet már kézi váltóval kapni, viszont tisztán elektromos változat sem készül belőle, hanem maximum konnektroos hibridként számíthatunk rá. Amúgy kétféle benzines és dízel közül választhatnak a vevők 150 és 204 lóerő közötti teljesítménnyel.
A modell történetében először hálózatról tölthető hibrid változatban egy 1,5 literes TSI benzinmotor és a váltóba integrált elektromotor összehangolt 204 lóereje gondoskodik a megfelelően dinamikus haladásról. Amikor nincs szükség a négyhengeresre, akkor a nagyjából 20 kWh-s nettó kapacitású akku segítségével gurulhatunk akár 100 kilométeren keresztül emissziómentesen.
Rendelés már leadható a modellre, azonban legkorábban is 2024 második negyedévében vehetik át az első példányokat az újdonsült tulajdonosok.
