2023. december 13. | 14:45

2. Dacia Sandero

Következő

A Dacia többek között azért is annyira sikeres itthon, mert viszonylag olcsón lehet egy viszonylag tágas autóhoz jutni, amelynek egyik része volt az is, hogy ezek szívóbenzinesként is elérhető modellek voltak. Azonban a Logannél is kikopott a szívómotor, így a Sandero maradt az egyetlen ezzel a specifikációval.

Az újragondolt Dacia-logó a Sandero új generációjára is odakerült, LED-lámpák kaptak helyet elöl és hátul is, a méret pedig megmaradt városi kisautósnak: 4,1 méteres hossz és valamivel több mint kétméteres szélesség. A stílusfrissítés kifejezetten impozánssá teszi a Sanderót, amelyen azért erősen látszanak a Renault vonalai, de az új arculat sokkal inkább eltávolítja az anyamárkától.

A belsőt is áttervezték, a külsőhöz igazították a szellőzőnyílásokat és a kezelőpanelt is, de a színek és az anyagok mintázata is az új stílust tükrözik. A kényelemre is igyekeztek nagyobb hangsúlyt fektetni, állítható lett a kormány és a hátul ülőknek nagyobb lábhelyet hagytak. Emellett a csomagtartót is igyekeztek valamivel megnagyobbítani. Persze alapfelszereltség az aktív fékezőrendszer, elülső és hátsó parkolóradarok, holttérfigyelő-rendszer, emelkedőn elindulást segítő asszisztens is van, meg persze tempomat.

A Sandero rengeteg kivitelben érhető el, ott van a valamivel offroadosabb hatást keltő Stepway három verziója, de az alapmodell csak két csomagból enged választani, ebből a belépő Essential az, amely szívómotorral kapható.

Ez egy 1,0 literes, háromhengeres SCe 65, amely 66 lóerőt tud leadni és ötsebességes, manuális sebességváltó jár hozzá. A Dacia 5,3-5,4 literes fogyasztást ígér a modellhez. A Sandero Essential kivitele 5 349 000 forintról indul.

Következő
Nyitókép: Mazda