5. Pehelysúlyú autók – Tyrrell, 1984
Az 1970-es évek elején Tyrrell egy megkerülhetetlen, rendszerint az élmezőnyben, a győzelmekért harcoló csapatnak számított az F1-ben, ám ahogy a költségek az egekbe szöktek a brit csapat nem tudott lépést tartani ellenfeleivel. A turbómotorok egyre általánosabbá váltak a Száguldó Cirkuszban, a Tyrrell azonban a Cosworth olcsóbb, DFY V8-as szívómotorja mellett döntött.
A turbós motorok 1000 lóerő körüli teljesítményt tudtak leadni a kvalifikáción, melynek köszönhetően a Tyrrell mintha egy teljesen más ligában játszott volna, mint riválisai. Az ockhami csapat egy kis „leleményességgel” igyekezett kiegyenlíteni az esélyeket.
A csapat 012-es kódjelű autóját szándékosan úgy tervezték, hogy messze a súlyhatár alatt legyen a tömege, de miután a FISA bezárta azt a kiskaput, hogy a versenyt követően az autókat feltölthették vízzel, a Tyrrellnek ki kellett eszelnie valamit, hogy még a leintés előtt nehezebbé tegye az autóit.

forrás: Paul-Henri Cahier / Getty Images
Ebben az időben nem lehetett verseny közben kiállni tankolni, de a szabályok lehetővé tették, hogy feltöltsék az autó víztartályát. Éppen ezért a csapat az utolsó boxkiállás alkalmával vízzel és ólomreszelékkel töltötte fel az autóit. Viszont még így is a futam jelentős részében jóval könnyebb kocsival körözhettek, mint a riválisok. Miután a többi csapat arról számolt be, hogy a Tyrrell garázsát rendszeresen ólomreszelék borítja, a csapatot végül rajtakapták, amint extra súlyt tölt az autóiba, hogy azok megfeleljenek az előírásoknak.
Ráadásul arra is fény derült, hogy a brit istálló különféle adalékanyagokkal bolondította meg az ólmozott vizet. Ezt arra használták, hogy extra teljesítményt tudjanak kipréselni a motorból. Mivel ezt a gyakorlatot a versenybíróság úgy értelmezte, hogy a csapat üzemanyagot vételezett a boxkiállások során, amellett, hogy az autók nem feleltek meg az előírt súlyhatárnak sem, így a Tyrrellt az egész szezonból kizárták, és az alakulat összes 1984-es eredményét törölték. Emellett az istálló két versenyzője, Martin Brundle és Stefan Bellof nem vehetett részt az évad utolsó három versenyén.