4. Titkos benzintank – BAR, 2005
A BAR csapat fennállása legjobb szezonját teljesítette 2004-ben, miután Dave Richards, a Prodrive vezetője átvette az istálló irányítását. A konstruktőrök között a brit-amerikai egység a második helyen végzett a Ferrari mögött, míg Jenson Button karrierje addigi legjobb eredményét produkálva az összetett pontverseny harmadik helyén zárt.
Miután minden figyelmét a 2004-es eredményekre összpontosította, a csapat hátrányba került a riválisokkal szemben a 2005-ös kocsi fejlesztései kapcsán. Ez meg is látszott a tempójukon az idény kezdetén.
A csapatnak először a szezon negyedik futamán, a San Marinó-i Nagydíjon sikerült pontot szereznie, miután Button harmadikként, míg csapattársa, Takuma Sato az ötödik helyen ért célba. Ugyanakkor a versenyt követő mérlegelés során a brit autója 5 kilóval könnyebbnek bizonyult, mint az előírt súlyhatár.
A felügyelők a vizsgálat során egy másodlagos üzemanyagtartályra bukkantak az autóban, amiről a BAR azt állította, hogy az autó működéséhez szükséges minimális üzemanyagmennyiséget tartalmazza. A stewardok elfogadták az érvelést. Kezdetben.

forrás: Paul Gilham / Getty Images
Az FIA azonban fellebbezett a döntés ellen, a Nemzetközi Fellebbviteli Bíróság pedig egyetértett azzal, hogy az autó nem tudja teljesíteni a 600 kilogrammos minimálisan előírt súlyt, hacsak a titkos rekeszbe nem töltenek üzemanyagot ballasztként. Ezen felül a BAR üzemanyag-fogyasztási adatait megvizsgálva nem lehetett megállapítani azt, hogy a teljes verseny alatt megfelelő tömegű volt-e az autó.
A szabályszegés miatt a csapatot két futamos eltiltással sújtották, így a BAR nem lehetett ott a Spanyol és a Monacói Nagydíjon sem. Ez a fiaskó sem tudta eltántorítani a Honda attól, hogy 2005 végén befejezze az alakulat felvásárlását, miután egy évvel korábban már megvásárolta az istálló 45 százalékát.