1. 1978 Brabham BT46B
A tervezőzseni, Gordon Murray – a McLaren F1 megalkotója – az 1978-as F1-es idényben egy verseny erejéig újraértelmezte a Chaparral 2J megoldását a Brabham BT46B formájában. A szezont Colin Chapman szoknyás Lotus 79-ese uralta, ám az Alfa Romeo 12 hengeres boxerjének geometriája kizárta annak a lehetőségét, hogy a Brabham is szoknyákat helyezzen az autóira, kihasználva a szívóhatás nyújtotta előnyöket.
Murray azonban megtalálta a szabályokban azt a kiskaput, amelynek köszönhetően a BT46 hátsó szárnya alá egy hatalmas ventilátort helyeztek el. Ez olyan szívóhatást generált az autó alatt, hogy a versenyzők lényegében bármilyen tempóra képesek voltak a kanyarokban.
A BT46B az évad nyolcadik futamára, a Svéd Nagydíjra készült el, ahol John Watson a 2., Niki Lauda pedig a 3. rajtkockát szerezte meg a Brabhammel. A futamot végül Lauda nyerte, több mint 34 másodperces előnnyel a második helyen célba érkező Patrese előtt. A rivális csapatok azonnal a porszívó Brabham betiltását követelték, a BT46B pedig jött, látott, győzött, és soha többé nem indult F1-es futamon (végül nem konkrét betiltásról volt szó, de Bernie Ecclestone jobbnak látta inkább visszavonultatni az autót a versenysportban betöltött pozíciójának érdekében).
#TBT - #RIPNiki
— Formula One World (@FormulaOneWorld) May 22, 2019
Brabham BT46b "Fan car " winner Niki Lauda, Swedish Grand Prix 1978 pic.twitter.com/mn88VUVQUf