2024. január 12. | 13:49

Saab 900 NG

Következő

1994-ben a Saab híres 900-as modellje is új generációt kapott, amelyet NG névre kereszteltek. Az ekkor szintén a General Motors alá tartozó Saab új modellje a GM2900 platformot kapta alapul, amelyen az Opel Vectra első két generációjával és az Opel Calibrával is osztozott. Az NG modellt 1998-ig gyártották, amikor némi átalakítással átkeresztelték a Saab 9-3-as modellre. Némi átalakítás alatt nagyjából 1100 változtatást kell érteni.

A 900 NG több felszereltséggel is kapható volt: volt a négyhengeres, turbó nélküli 900i, a szintén négyhengeres, turbó nélküli S, valamint a turbós, négyhengeres, vagy V6-os SE. A kivitelek a háromajtós, az ötajtós és a cabrio volt. Az S és SE modellek szintjei néha igen eltérőek voltak, az SE-khez bőr belső, faberakású műszerfal és 16 colos kerekek is tartoztak.

Motorkínálat terén is több opció állt a vásárlók rendelkezésére: 2,0 vagy 2,3 literes DOHC szívó- vagy turbós motor, de lehetett választani a GM 2,5 literes, V6-os 54° nevű motorját, amelyet kifejezetten az európai piacra fejlesztettek. 

A GM palettáján belül a Saab luxus márkának számított, ezért az Opel Vectra fölé pozícionálták árban. A 900i volt a legolcsóbb változat, amelynél ezért több árcsökkentő megoldást is bevetettek. Éppen ezért ezen a modellvariánson nincs hátsó ablaktörlő-lapát és a műszerfal is hagyományos kilométerszámlálót kapott digitális helyett, sőt az 1994-es modelleken még fordulatszámmérő sem volt.

Itthon elég ritkaságnak számít ez a modell, jelenleg alig lehet kapni fél tucatot belőle az internetes piacokon, viszont azok elég olcsók. Az biztos, hogy a Saab mindig is megbízható autónak számított a maga korában, így ha valaki úgy dönt, hogy oldtimert farag egy modellből, az ha nem is most, pár évtizeden belül biztosan visszahozza az árát.

Következő
Nyitókép: BMW