2021. május 20. | 14:45

Modern technológiát kapott a ’70-es évek népszerű sportkupéja.

Az Opel leporolta egy igazi klasszikusnak számító modelljét, a Manta A-t vette kezelésbe, és elektromos hajtással látta el a jelenkor szellemiségének jegyében. Sajnos, csak egy egyszeri projektről van, melynek keretében az 1970-es évek sportkupéját megszabadították a soros, négyhengeres benzinmotorjától, a helyét pedig egy hátulra beépített elektromos erőforrás vette át. 147 lóerős teljesítményével és 255 newtonméteres forgatónyomatékával az Opel Manta GSe ElektroMOD a legerősebb első generációs Manta, amely Rüsselsheimből származik.

Elődjéhez hasonlóan a zéró emissziós Manta is hátsókerék-meghajtással rendelkezik, valamint az átépítés során a mérnökök a négyfokozatú kézi sebességváltót is megtartották. Bizonyos szempontból hasonló a Ford Mustang Lithium EV-hez, mivel ez a koncepció is ötvözi a teljesen elektromos hajtásláncot, a hátsókerékhajtást, és a hárompedálos elrendezést. Az ElektroMOD egy 31 kilowattórás lítium-ion akkumulátorból kapja a hajtáshoz szükséges energiát, ami mintegy 200 kilométeres hatótávot tesz lehetővé egyetlen feltöltéssel.

A restomod azonban nem merül ki pusztán a belső égésű motor elektromosra cserélésében, ugyanis az Opel az autó külső megjelenését is módosította, integrálva a 2018-as GT X koncepción bemutatott Vizor kialakítás, amely leginkább a lámpatestek kialakításán érhető tetten. Az utastérben a kormány mögött található hagyományos visszajelzőket egy 12 colos digitális műszeregységre cserélték, valamint a műszerfal közepén helyet kapott egy ma már nélkülözhetetlennek számító, 10 colos infotainment képernyő is.

Nem véletlen, ha a sportos ülések ismerősnek tűnnek, hiszen az Opel Adam S-ből vették kölcsön őket. Az utastérben végig vonuló sárga kiegészítések pedig megteremtik a vizuális kapcsolatot a harsány színű, láthatósági sárgára festett kasztnival.

Ahhoz, hogy a neonsárga fényezésben pompázó karosszéria alá beférjenek az új, 17 colos könnyűfém felnik, egy kicsit módosítani kellett a kerékjárati íveken. A kifejezetten ehhez az autóhoz készített kerekekre elől 195/40 R17-es, míg hátul 205/40 R17-es abroncsok kerültek. A csomagtérajtóra pedig felkerült az elmaradhatatlan Manta felirat, az Opel legújabb betűtípusával írva.

Az Opel elmondta, terveik között szerepel, hogy a későbbiekben további, a gyár által készített restomodokat is elkészítsenek. Talán hamarosan láthatunk majd modernizált változatot a GT-ből, vagy a Calibrából is.