A Polestar 2 szériagyártásra szánt prototípusát 2019 februárjában leplezték le egy internetes élő közvetítés során, és első ízben a 2019-es Genfi Autószalonon csodálhatta meg a nagyérdemű testközelből is. A felső kategóriás elektromos szedánt kifejezetten a Tesla riválisának szánta a Volvo teljesítményorientált, elektromos almárkája. A Polestar kimagasló eladási adatokra számít a modelltől, ezt elősegítendő most két új verziót is piacra dobnak, hogy minél több vásárló számára vonzóvá tegyék a sportos villanyautó.

A legfontosabb hírt az egymotoros kivitelben készülő Polestar 2 érkezése jelenti, amely csak az első kerekeket fogja hajtani. A hátsó elektromotor elhagyása normál esetben azt jelentené, hogy a kocsi – a kétmotoros Launch Editionhöz képest – az eddigi 408 lóerő felét elveszíti, ugyanakkor a mérnökök az egy megmaradt motor teljesítményét 231 lóerőre növelték. Talán még ennél is fontosabb, hogy az új verzióban is ugyanaz a 78 kilowattórás akkumulátorcsomag dolgozik majd, mint a nagy testvérben, ami nagyjából 418 kilométeres EPA-szabvány alapján mért hatótávot biztosít.

Polestar 2 oldalról

Polestar 2 hátulról

A másik újdonságot a kétmotoros változat „lecsupaszított” verziója jelenti, amit a vásárlók rengeteg szabadon választható extrával szabhatnak még inkább az ízlésükre és igényeikre. Az EV-ben marad a fent említett 408 lóerős teljesítmény, valamint az alapfelszereltségnek számító 19 colos kerekek, a hatalmas érintőképernyők és az olyan technológiák, mint a Google Assistant. Mindezeken felül az autóhoz számos kiegészítő csomagot kínálnak. Ilyen például a Pilot Pack, amely rengeteg vezetést segítő és biztonsági rendszert tartalmaz; a Performance Pack, amely módosított felfüggesztést és fékrendszert kínál; valamint a Plus Pack, amely többek között olyan prémium kiegészítőket tartalmaz, mint a panorámatető vagy a WeaveTech vegán alapanyagok felhasználásával készült utastér.

Ezen csomagok közül a Plus Pack azért figyelemre méltó, mert tartalmaz egy mechanikus hőszivattyút is, amely a Polestar adatai alapján – különösen hidegebb időjárás esetén – akár 10 százalékkal is növelheti a jármű hatótávolságát. A rendszer lényege, hogy mind a környezet hőmérsékletét, mind az hajtáslánc által termelt hőt felhasználja annak érdekében, hogy csökkentse a klíma működtetéséhez szükséges energia mennyiségét. A Polestar azt ígéri, hogy mivel ezt a technológiát folyamatosan fejlesztik, így a jövőben az over-the-air szoftverfrissítések még hatékonyabbá fogják tenni a rendszer működését.

„2021 az az év lesz, amikor a Polestar 2 igazán belelendül. Most új verziókkal bővítjük ki a kínálatunkat – mindegyik megőrzi az egyedi dizájnt, a prémium minőséget és a szórakoztató vezetési élményt. A Polestar 2 alacsonyabb árfekvésű kivitelei esetében is sikeresen megőriztük az autó karakterisztikáját és a minőség érzetét. Még a legolcsóbb változat is igen magas szintű alapfelszereltséget kínál” – mondta Thomas Ingenlath, a Polestar vezérigazgatója.

Polestar 2 utastere

Az elektromosautó-gyártó egyelőre nem hozta nyilvánosságra, hogy mennyibe fog kerülni a Polestar 2 új, egymotoros, illetve a kétmotoros kivitel alapmodellje, ám azt már most tudni lehet, hogy mindkettő olcsóbb lesz, mint az 59 900 dollárba (aktuális árfolyamon számolva 18 millió forintba) kerülő Launch Edition. Ha minden a tervek szerint alakul, a belépőszintű egymotoros változat már az idei évben megvásárolható lesz.