A tiltás egy többlépcsős tervezet része, ami akkor lépne életbe, ha már nagyon ég a ház.
Svájcban az energiaipolitikai átalakulások különösen nagy károkat okozhat, hiszen eddig stabil export miatt tudtak stabil ellátást biztosítani lakosaiknak. Most viszont az oroszoktól - azon belül is a földgáztól - való függetlenedés miatt olyan nagy nemzetek kezdtek átalakításba, akiktől eddig az áramot vásárolták.
Ennek okán ezek az országok elsődlegesen saját népüket látják el árammal és az átalakítások miatti kiesést az importra szoruló országok szenvedhetik meg, mint például Svájc. Emiatt az ország egy négylépcsős akciótervet dolgozott ki, amelynek egyik fokozata az elektromos járművek használatának tilalma a téli időszakra.
Ha az utazások tervezéséhez elengedhető elem az elektromos autó, akkor a harmadik fokán az akciótervnek betilthatják azok használatát, így is spórolva az energiafelhasználáson. Emellett az autópályákon is korlátozásra számíthatnak a villanyautósok, szintén a takarékosság jegyében.
Svájc legfőbb energiapiaci partnerei Franciaország és Németország, viszont mindkét exportőrnél vannak fennakadások. Előbbinél az atomerőművek karbantartásának elhúzódása okoz visszaesést a termelésben, így a franciák is importra szorulnak, míg utóbbinál a gázimport kiesése mellett is hasonló helyzet áll fenn.
A kiesést Svájc megpróbálja megoldani további környező országokból, mint például Ausztria vagy Olaszország. Az importszükséglete 4 gigawattóra lenne, ha ezt nem érik el, akkor lépnek életbe az akcióterv különböző lépcsőfokai.