A plug-in hibridek még rosszabbul teljesítettek.
A Consumer Reports amerikai fogyasztói kutatóintézet egy részletes felmérést közölt a járművek megbízhatóságáról. Az eredmények szerint az elektromos autóknál 79 százalékkal több karbantartási probléma merül fel, mint a belső égésű motorral felszerelt kocsiknál. A plug-in hibridek tekintetében ez a mutató 146 százalékos, ami szintén elkeserítő adat.
A felmérés során 330 ezer járműről szóló adatot vettek figyelembe, ezeket az autókat 2000 és 2023 között állították forgalomba. Az intézet 20 problémás területet vizsgált, köztük olyan kisebb meghibásodásokat, mint a fékbetétek kopása, valamint a kuplungot, a váltót, a motort, elektromos autók esetén pedig az akkumulátort érintő javítanivalókat.
A nem konnektoros hibrid autók jól teljesítettek a felmérésen, ezeknél a kocsiknál 26 százalékkal kevesebb meghibásodás fordul elő, mint a hagyományos meghajtású társaiknál. Ebben a kategóriában a Toyota és Lexus hibrid járművei vezetik a megbízhatósági listát.
A plug-in hibridek közül az Audi Q5 és a Chrysler Pacifica kapott elszomorítóan alacsony pontszámot. A BMW X5, a Hyundai Tucson és a Ford Escape átlagosan teljesített, a Toyota RAV4 és a Kia Sportage konnektoros hibrid változata pedig kifejezetten megbízhatónak számít.
A tisztán elektromos meghajtású autók mezőnyét a Lexus vezeti, a márka szinte összes modellje az átlagosnál magasabb pontszámot kapott. Érdekesség, hogy a villanyautók piacát vezető Tesla a megbízhatóság szempontjából csak a középmezőnyben foglal helyet.
Az amerikai gyártó biztonsági problémák miatt több alkalommal is élt a visszahívás eszközével. Idén februárban például a Full Self-Driving vezetéstámogató rendszer által végrehajtott életveszélyes manőverek miatt intézkedtek, miután a közlekedésbiztonsági hatóság felhívta erre a figyelmüket.