2022. április 14. | 14:16

A vezérigazgatóval madarat lehetett volna fogatni, miután meghallotta a hírt.

A Mercedes-Benz elektromos koncepcióautója egyetlen feltöltéssel több mint 1000 kilométert tett meg, ezzel a német autógyártó feladta a leckét a Teslának a hatótáv-versenyben.

Mercedes Vision EQXX
Fotó: Mercedes

A Mercedes Vision EQXX tanulmány a Stuttgart melletti Sindelfingenből indult, majd Svájc és Olaszország érintésével érkezett meg Cassis városába, amely a Földközi-tenger mellett található Dél-Franciaországban. A szedán súlya és aerodinamikus profilja lehetővé tette, hogy a jármű fele akkora akkumulátorral tegye meg az utat, mint ami a Mercedes EQS-ben található. A Forma-1-es szakemberek segítségével kifejlesztett új cellákat 2024-től kezdve a Mercedes kompakt autóiban is bevethetik.

Mercedes Vision EQXX
Fotó: Mercedes

Az EQXX-szel a Mercedes igyekszik megmutatni, hogy akár a Teslát is felül tudja múlni, ha elektromos technológiáról van szó. A prototípus esetenként 140 km/órás sebességgel haladt a menetpróba során, és a megérkezéskor még 15 százalékos töltöttséggel rendelkezett, büszkélkedett a gyártó.

Mercedes Vision EQXX
Fotó: Mercedes

Az eredmény ismeretében Ola Källenius vezérigazgató nem fukarkodott a dicsérő szavakkal. Meglátása szerint az EQXX „a valaha épített leghatékonyabb Mercedes”, majd hozzátette, hogy a cég által kifejlesztett technológiai platform mérföldkövet jelent az elektromos járművek fejlesztésében.

A Mercedes Vision EQXX utastere
Fotó: Mercedes

A Mercedes 2026-ig 60 milliárd eurót (aktuális árfolyamon számítva 22-23 ezermilliárd forintot) tervez költeni arra, hogy a Teslát megelőzve az elektromos autózás királya legyen, illetve igyekszik visszaszerezni a világ legsikeresebb luxusautó-gyártója címet a rivális BMW-től.

A vállalat 2030 után kizárólag elektromos járműveket szeretne értékesíteni, hogy ezt a kitűzött célt teljesíteni tudja, partnereivel együtt nyolc akkumulátorgyárat tervez építeni.

Automotive News Europe

Mercedes-Benz