2021. március 01. | 13:23

Megoldás azoknak, akik otthonról dolgoznak, de társasházban laknak.

Az előttünk álló évtized végére rengeteg tisztán elektromos és önvezető járműveket láthatunk az utakon a jóslatok szerint. A drasztikus változásnak nyilván rengeteg ellenzője is van, a belsőégésű motorok és a vezetés szerelmesei például egyáltalán nem rajonganak ezért.

Az Európai Autógyártók Szövetsége szerint az Európai Unióban jelentősen növelni kell a töltőpontok számát az elektromos autók szélesebb körű elterjedése érdekében. Az infrastruktúra hiánya mellett problémát okoz az is, hogy a társasházban élők nem tudják az otthoni töltés lehetőségét kihasználni, emiatt sokan inkább nem választanak alternatív meghajtású járművet.

Az Egyesült Királyságban működő Co Charger nevű cég megoldást kínál a problémára. A vállalat felmérése szerint a britek 40%-a él olyan ingatlanban, ahol a privát töltőpont létesítése nem lehetséges. Mivel jelenleg többségük otthonról dolgozik, így a munkahelyi töltés sem megoldható. A Co Charger egy közösen használt parkolóhelyet és töltőt kínál, melyet a tulajdonosok megoszthatnak az elektromos autóval rendelkező szomszédjaikkal.

Joel Teague, a Co Charger vezérigazgatója elmondta, hogy fő céljuk olyan vásárlók ezreinek bevonzása, akik csak a töltési kényelmetlenségek miatt nem vesznek elektromos autót. Állítása szerint a vállalat telefonos alkalmazása segíthet a töltési lehetőségek megosztásában.

„A szolgáltatás ötlete akkor fogalmazódott meg, amikor megvásároltam első elektromos autómat, egy Renault Zoe-t, majd várnom kellett az otthoni töltő telepítésére. Megkérdeztem egy EV-tulajdonos szomszédomat, pár fontért kölcsönözhetném az ő töltőjét. Ekkor futott át az agyamon, hogy egy ilyen megosztási szolgáltatással embereik százezrein tudnánk segíteni” - fogalmazott Joel Teague.

Az Exeter közelében élő Charlotte Hancock például régóta egy elektromos autóról álmodott, ám lakhatási körülményei miatt ez nem jöhetett szóba. A Co Charger megoldásának köszönhetően most megvalósulhat a dédelgetett álom.

„Már egy ideje fontolgattuk, hogy elektromos autót veszünk, azonban nem családi házban élünk, nincs egy kocsifeljárónk sem, ahol tölthetnénk. Eddig egy dízel Skoda Superb volt a családi négykerekű. Aztán tudomást szereztünk a Co Charger ötletéről, letöltöttük az alkalmazást és találtunk egy töltési lehetőséget pár kilométeren belül. Búcsút mondunk a dízelautónknak és veszünk inkább egy Skoda Enyaq iV elektromos SUV-t” - mesélte boldogan Charlotte.

Hazánkban az ingatlantulajdonosok több mint fele családi házban él, ám például a fővárosi lakosság többsége társasházban lakik. Szerinted Magyarországon többen vennének elektromos autót, ha létezne a Co Charger szolgáltatásához hasonló megoldás?