Bár az ország többi városa már kevésbé támogatja az ilyen típusú autókat.
Bárcsak ne lenne annyira képmutató az autóipar és a vásárlói közönség, mint amennyire azzá lett a túlmotorizált plug-in hibrid dömperekkel, amikben bár megvan a lehetőség a helyi károsanyag-kibocsátás nélküli városi közlekedésre, megesik, hogy sosem töltik fel azokat kábelről. Ezzel együtt a városokban furikázó zöld rendszámos autók nagy része még mindig jóval kisebb mértékben járul hozzá a légszennyezéshez, mint klasszikusan szimpla belső égésűvel szerelt társaik.
Utóbbi érv a fővárosban is érvényesülhet, hiszen a 2022.szeptember 5-től életbe lépett közterületi parkolást szabályozó rendeletben változatlanul marad a zöld alapszínű rendszámmal rendelkező autók kiváltsága, továbbra sem kell utánuk várakozási díjat fizetni. A hazai jogalkotás eredményeképpen a szabályozás egyébként különbséget tesz két azonos jármű között is, hiszen a külföldi „zöld rendszámos” elektromos és egyes hibrid járművekre már nem vonatkozik a rendelet.
Az új parkolási szabályozás egyszerűséget hozott a zónák átláthatósága szempontjából, hiszen a korábban 27 helyett 4 zónára osztották a várost, amiben egyszerűsített díjakat és díjfizetési időszakokat vezettek be. Fontos kiemelni, hogy a zöld rendszámú autók nem csak a díjfizetés alól mentesülnek, hanem az ezzel járó várakozási időkorlát alól is, hiszen a jogszabályokban megfogalmazottak szerint a maximális várakozási idő szabálya csak a díjfizetés esetén lép érvénybe.