Több módosítás után elfogadta a budapesti közgyűlés az új parkolási rendet, melynek legnagyobb újítása, hogy a korábbi 27 helyett négy parkolási zónára osztják fel a fővárost. A négy nagy zónához (A, B, C, D) négy tarifát rendeltek, amelyekre a belvárostól kifelé haladva 600, 450, 300 és 200 forintos óránkénti díjat állapítottak meg.

Az MTI tájékoztatása szerint az új parkolási rendszer részeként egységes információs táblák is megjelennek az utcákon, amelyek egyértelművé teszik az egyes parkolási zónák jellemzőit. Emellett körülbelül 10 százalékkal nő a parkolási díjas zónák területe. Egyes helyeken az összevonások miatt akár több mint duplájára is növekedhet a parkolás óránkénti díja. Jó példa erre külső-Angyalföld, amely beleesett a 450 Ft-os zónába, pedig egyes helyeken eddig megúszhattuk óránként 175 forintból a parkolást.

Budapest látkép
Kép: Depositphotos

Sok helyen kiterjesztik a fizetős időszakot is. A belsőbb területeken (A zóna) 10-ig, míg egy kicsivel kíjebb 8-ig kell majd fizetni a parkolásért. A változtatással egységesül a maximum várakozási idő is: Budapesten mindenhol maximum három órára adnak parkolójegyet.

Az MTI tájékoztatása szerint a közgyűlés felülvizsgálta a szmogriadótervet és egyhangúlag úgy döntött, november 1-jétől egy szmogriadó esetén az EURO 3-besorolású benzines járművek sem közlekedhetnek a fővárosban. Az új rendelet célja az volt, hogy szomgriadó esetén a járművek fele ne közlekedhessen a fővárosban. A közgyűlés döntése értelmében megszűnt a hibrid-dízel vegyesüzeműek kedvezménye, és 2023. november 1-től a taxik eddigi kedvezménye is, bár a főpolgármesternek egy év múlva felül kell vizsgálnia, indokolt-e a taxik megtartása a kedvezményezetti körben. A rendeletet a jövőben három helyett kétévente kell felülvizsgálni.