A belső égésű motorok hangja szinte semmihez nem hasonlítható érzelmes reakciót vált ki az autórajongókból. A puszta hangélmény mellett a motorhang jelzi a forgalom többi résztvevője számára, hogy valamelyik irányból egy jármű közeleg.

Az elektromos autók hangtalanul suhannak, így a gyalogosok és a kerékpárosok többé már nem hagyatkozhatnak csak a fülükre, amikor át akarnak kelni az úton. A csendes üzemmód kompenzációjaként néhány autógyártó egy mesterséges hanghatás létrehozásán dolgozik. A BMW a világ egyik legismertebb zeneszerzőjét, az Oscar-díjas Hans Zimmert kérte fel a feladatra.

Zimmer az olasz Renzo Vitaléval közösen megalkotta az IconicSounds Electric hanghatást, melyet az i4-es modell koncepciójának leleplezésekor mutattak be. Az i4 és az iX 2022-ben kerül sorozatgyártásba, előbbinél választható, utóbbinál alapfelszereltség lesz a különleges hang.

A tervek szerint a jövőben a hanghatás igazodik majd a sofőr által kiválasztott vezetési módhoz. A BMW M sorozat eltérő hangcsomaggal lesz elérhető, a nagyobb teljesítménnyel bíró modellek intenzívebb hangot adnak majd ki, különösen akkor, amikor a jármű vezetője először a gázpedálra lép.

„Minden BMW-nek megvan a saját karaktere. Az autók által kiadott hangok tükrözik a jármű főbb jellemzőit. Az elektromos meghajtású BMW M modellekhez kifejlesztettünk egy olyan hanghatást, mely intenzíven érzékelteti az érzelemdús vezetési élményt, valamint az autó teljesítményét" – mondta Hans Zimmer egy közleményben.

Az Európai Unió hatályos szabályainak értelmében az alternatív meghajtású járműveknek 2019 júliusa óta kötelező kibocsátaniuk valamilyen hanghatást. A rendelkezés oka, hogy az elektromos autók 30 km/h-s sebesség alatt annyira halkan közlekednek, hogy veszélyt jelenthetnek a gyanútlan gyalogosokra és kerékpárosokra.

A BMW számára kiemelten fontos a környezetvédelem. A zöld szemlélet jegyében a bajor vállalat újrahasznosított műanyag alkatrészeket is felhasznál az elektromos modellek gyártása során.