2022. május 12. | 10:23

Az elsőkerékhajtású bZ4X nem küzd ilyen problémával.

Előfordulhat, hogy a 2023-as modellévjáratú Toyota bZ4X összkerékhajtású változata mínusz 20 Celsius-fok alatti hőmérsékleten nem képes az egyenáramú gyorstöltésre, jelezte a japán autógyártó. Ez az információ elsősorban azok számára fontos, akik olyan városban élnek, ahol az átlaghőmérséklet 0 fok alá esik.

Toyota bZ4X
Fotó: Toyota

Az is bebizonyosodott, hogy a töltés 0 Celsius-fok alatt más elektromos autókhoz képest jobban lelassulhat. Az összkerékhajtású bZ4X esetében a töltési idő ilyenkor a többi modellnél jobban kitolódhat és előfordulhat, hogy nem is képes áramot felvenni, ha a hőmérséklet mínusz 20 Celsius-fokra, vagy az alá csökken.

Csatlakozóaljzat
Fotó: Toyota

A Toyota szóvivője hangsúlyozta, hogy ez csak az összkerékhajtású verzióra vonatkozik, a gyári tesztek során megállapítást nyert, hogy az elsőkerék-meghajtású bZ4X a körülményektől függően képes lehet a gyorstöltésre, ha a hőmérséklet -20 Celsius-fok körüli vagy az alatti értékre csökken. Utóbbi akár 150 kW-os töltésre is képes.

„Azoknak a bX4X-tulajdonosoknak, akik felárat fizetnek az összkerékhajtású változatért, nemcsak hogy lassabb gyorstöltéssel kell számolniuk, de úgy fest, hogy az eltérés a hőmérséklet csökkenésével tovább romlik. Ez elég kiábrándító” – nyilatkozta az InsideEVs egyik vezető szerkesztője, Tom Moloughney a Motor1.com megkeresésére.