2021. május 28. | 10:22

A koreai gyártó legújabb húzása vajon megdobja az eladási számokat?

A Hyundai tájékoztatása szerint az IONIQ 5 elektromos modellben debütál az úgynevezett járművön belüli fizetési rendszer (in-vehicle payment system), amelynek segítségével akár úgy is tud ételt rendelni magának az ember, hogy a telefonjához hozzá sem nyúl. A gyártó 2018 óta teszteli a rendszert, ami a tengerentúli vásárlók számára lesz elérhető, miután az új villanyautó első példányai 2021 őszén megérkeznek az észak-amerikai márkereskedésekbe.

Az Ioniq 5 megvásárlása mellett döntő autósok a teljesen elektromos autóba szerelt infotainment rendszer segítségével (az érintőképernyő nyomogatásával) fizethetnek majd bizonyos szolgáltatásokért vagy termékekért. Természetesen lehetőség lesz a töltési díj kifizetésére, emellett a kocsiból közvetlenül rendelhetünk és fizethetünk különböző élelmiszerekért és italokért, illetve előre foglalhatunk magunknak parkolóhelyet, a parkolásért felszámolt díjat pedig rögtön kiegyenlíthetjük.

A Hyundai több szolgáltatóval is leszerződött már (ParkWhiz, Chargehub, Domino’s) de további partnerek is megjelennek majd, melyeket a Xevo Marketen keresztül adhatnak hozzá saját listájukhoz a felhasználók (az Applebee’s a rendszer indulásakor nem lesz elérhető). A fizetési funkció a Bluelinken keresztül működik, amelyet a gyártó három évig ingyenesen kínál, utána havi díjassá válik a szolgáltatás. A Bluelink összekapcsolható a felhasználó okostelefonjának Google Assistant funkciójával is, a párosítás után a telefon információkat tud küldeni a Hyundai járművének.