2021. február 23. | 10:37

Ez az első olyan akkumulátoros modell, amely a dél-koreai gyártó innovatív platformját alkalmazza.

Magyar idő szerint kedd reggel került sor a Hyundai IONIQ 5 világpremierjére. A kifejezetten érdekes dizájnnal rendelkező elektromos crossover az első típusa a gyártó tisztán elektromos járműveket felvonultató IONIQ néven futó almárkájának.

Az IONIQ 5 az első olyan akkumulátoros modell, amely a gyártó globális moduláris architektúráját (E-GMP) alkalmazza. A kifejezetten elektromos modellekhez fejlesztett E-GMP padlólemez nyújtott tengelytávot, sík padlót és olyan lapos akkumulátor elhelyezését teszi lehetővé, amely tágas, akár általunk is alakítható belső teret eredményez. Az ülések optimális szögben dönthetők hátra, az utasok a pillanatnyi igényektől és helyzettől függően formálhatják át a belső teret. Az ülések lenmagból préselt növényi olajjal színezett és kezelt, ökológiailag feldolgozott kárpittal lettek bevonva. Az utastér egyéb pontjain fenntartható rostokból készített szövetekkel és újrahasznosított PET műanyag palackokból nyert rostokból készült anyagokkal találkozhatunk. A műszerfalat, a kapcsolókat, a kormánykereket és az ajtópaneleket repce és kukoricaolaj származékából készült poliuretán biofestékkel borították agyon.

A modell a Hyundai legelső, ikonikus típusának, az 1975-ös Hyundai Pony modellnek a megjelenését ötvözi a gyártó több évtizedes formatervezési tapasztalatával, valamint számos neo-retró stíluselemmel. Az újdonság a Hyundai első olyan autója, mely olyan motorháztetővel érkezik meg a piacra, ami kagylóhéj-szerűen átfogva a kocsi teljes szélességét, minimalizálja a lemezek közötti hézagokat, ezzel teremtve letisztult és csúcstechnológiás megjelenést. Az IONIQ 5 digitális visszapillantó tükröket kap, a 20 colos átmérőjű keréktárcsái pedig aerodinamikailag optimalizáltak. Az autó egyébként 100 mm-rel hosszabb tengelytávval rendelkezik, mint a nagyobb Palisade. Az autó 256 fénypontból álló, erőteljes LED-es fényszórói feltűnő jelenséggé teszik a járművet, melynek vonalait a Hyundai 45 tanulmányautó ihlette.

Az IONIQ 5 az egyik első olyan sorozatgyártású jármű, amely 800V-os akkumulátorrendszert és V2L (járműből a fogyasztóra) technológiát alkalmaz. A gép majd 400 voltos töltőállomásokon is tölthető lesz, 350 kW-os töltővel 18 perc alatt lehet 10-ről 80 százalékra feltölteni. Az ultragyors töltésnek köszönhetően pedig mindössze öt perc töltés után annyi energia tárolódik el a járműben, ami elegendő a WLTP szerinti 100 kilométeres hatótáv teljesítéséhez. A fedélzeten kialakított, 220V-os hálózati csatlakozó segítségével bármely elektromos berendezést működtethet vagy tölthet, legfeljebb 3,6 kW teljesítménnyel. Az IONIQ 5 az összkerék-meghajtás segítségével 5,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára.

Az ügyfelek 58 kWh vagy 72,6 kWh kapacitású akkumulátorokból válogathatnak. Négy verzió lesz elérhető, az alapszintű, hátsókerék-meghajtású darab 167 lóerős, míg a csúcsverzió összkerékmeghajtással és a nagyobb akkumulátorral 300 lóerőt tud, a WLTP hatótávja 480 kilométer körül van. Kiegészítőként napfénytető és kétirányú töltés is elérhető, utóbbi annyit tesz, hogy az IONIQ 5 más elektromos berendezéseket is képes tölteni. A modell még az idén elérhetővé válik, a bevezető (First Edition) kiadás 45 000 fontba (aktuális árfolyamon számítva 18,7 millió forintba) kerül majd az Egyesült Királyságban. Magyarországi árakról egyelőre nincs információ.

Elektromos autót vásárolnál? Ne habozz tovább, és keresd fel a Magyar Autókereskedőház Zrt. kollégáit telefonon (+36203663447) vagy e-mailben!