2021. január 18. | 14:12

A benzinmotorok azonban továbbra is fontosak a dél-koreai autógyártó számára.

A JoongAng Daily értesülése szerint a Hyundai 2020 második felében leállította az új dízelmotorok fejlesztését. A jelenlegi dízel erőforrásokat még frissíteni fogja a gyártó, vagyis beletelik még egy kis időbe, mire a cég végleg hátat fordít a kibocsátási normákkal hadilábon álló motoroknak.

Az egyre szigorodó kibocsátási normák miatt az autóipar rá van kényszerítve arra, hogy a figyelmét egyre inkább az elektromos autózás felé fordítsa, ami felgyorsíthatja a dízelmotorok kihalási folyamatát. A Volkswagen-csoporthoz köthető dízelbotrány amúgy sem tett jót az ilyen erőforrással szerelt kocsik hírnevének, bár Európában még mindig van kereslet a dízel autók iránt. Ugyanakkor nem lehet nem észrevenni, hogy az új autók tekintetében a hibridek és a villanyautók ma már népszerűbbek, mint a dízelek.

Ezen tények ismeretében nem igazán lehet meglepődni a Hyundai döntésén, az autógyártó a JoongAng Daily szerint alapvetően felhagyott az új dízelmotorok fejlesztésével. A lap dél-koreai ipari forrásokra és helyi jelentésekre hivatkozott a cikkében. A Hyundai a mostani generációs dízelmotorokat még fejlesztgeti, de ennél több energiát a jelek szerint már nem áldoz a motorgyártás eme szegmensére.

A sima hibridek és a plug-in hibridek miatt a benzinmotorok továbbra is relevánsak a Hyundai számára, azok fejlesztése továbbra is fontos a vállalat számára. Ugyanakkor már a dél-koreaiak is készülnek a tisztán elektromos kocsikkal jelzett korszakra, szóval idővel a benzinmotorok is kikerülhetnek a Hyundai pixiséből. A Hyundai-Kia konszern 2020 decemberében online mutatta be a 4-5 évig fejlesztett, E-GMP (Electrical Global Modular Platform) platformot, amely 2021 elejétől csak tisztán elektromos járművek alapját képezi majd. Már meglévő modelleket nem húznak erre a padlólemezre, 2025-ig 23 elektromos új autót tervez a gyártó, ebből 11-12 lenne E-GMP alapú.