2020 szeptemberében Gavin Newsom, kaliforniai kormányzó aláírt egy rendeletet, mely 2035-től beszünteti az új belső égésű motorral felszerelt személygépjárművek értékesítését, továbbá 2045-től csak zéró helyi kibocsátású közlekedési eszközök lehetnek használatban a teherfuvarozásban. Az Automotive News információi szerint Dianne Feinstein és Alex Padilla szenátorok most Joe Biden elnökhöz fordultak, akitől az elektromos átállás hatékony megszervezését várják.

Joe Biden

2019-ben a Ford, a Honda, a BMW és a Volkswagen a károsanyag-kibocsátás csökkentéséről szóló megállapodást kötött Kalifornia állammal. Az ebben lefektetett szabályok szigorúbbak voltak Donald Trump intézkedéseinél, ám nem érték el az Obama-kormány által kitűzött célértékeket. Azt egyelőre nem tudni, hogy Biden fontolgat-e hasonló szabályozásokat. A Fehér Ház hivatalosan nem reagált a hírre, annyi azonban ismert, hogy a Biden-kormány saját flottájának lecserélését helyezte kilátásba.

„A szövetségi kormány hatalmas járműflottával rendelkezik, ezeket az autókat hamarosan tiszta, Amerikában készült, amerikai munkások által gyártott, elektromos modellekre fogjuk lecserélni. Munkahelyek millióit hozzuk létre az autóiparban, a zöld megoldásokkal pedig elindulunk a zéró kibocsátás felé vezető úton. Mindent összevetve, ez lesz a legnagyobb állami beruházás a közbeszerzési infrastruktúrában a II: világháború óta - fogalmazott Joe Biden a témával kapcsolatos sajtótájékoztatón.

A közelmúltban az autóipar számos résztvevője tett esküt az elektromos átállás felgyorsítása mellett. A Jaguar már 2025-től csak villanyautókat fog gyártani, a Ford 2030-ra, Subaru pedig 2035-re tűzte ki ezt a dátumot.